Spamszűrő beállítások cPanelben – képekkel


  • Share on Google+

Június 23. minden évben a spam ellenes világnap. Arról már korábban írtam egy kis érdekességet, hogy mi is az a spam, és hogyan terjedt el ezen kéretlen levelek küldése.

Most azt szeretném megmutatni leírással, és képekkel, hogy cPanel felületen hogyan védekezhetünk ellene.

cPanel

cPanel

Technikai kollégáim sokat tesznek azért, hogy szervereink minél nagyobb számban kiszűrjék az ide érkező spam üzeneteket,

Technikai kollégáim munka közben :)

Technikai kollégáim munka közben 🙂

azonban sajnos gyakorta előfordul, hogy postaládánkba még így is érkeznek ilyen kéretlen levelek.

Egyszerű a dolgunk, ha például sokszor ugyanarról a címről, vagy azonos domain névvel végződő e-mail címről jön a spam, egyszerűen csak letiltjuk a SpamAssasin beállítások között az adott spamet.

Használhatunk felhasználó szintű levélszűrést is, ahol megadható a spam küldő e-mail címe. Ha erről kapnánk levelet, az elkészített szabály alapján a küldő fél e-mail címe miatt spamként kezeli a rendszer.

Sajnos azonban már olyannal is találkoztunk, amikor a címzett és a feladó e-mail címe azonos. Ez kissé ijesztő is, az ember rögtön azt feltételezné, hogy feltörték a postafiókját, vagy tárhelyét.

Szerencsére nem feltétlenül kell ilyenre gondolni, ugyanis előfordulhat az is, hogy egy robot segítségével egy honlapra, vagy fórumra kihelyezett oldalról megszerzik az adott e-mail címet, és egy PHP program segítségével a spam fejlécébe beállítják, hogy a küldő és a fogadó címe azonos legyen.

Ez főleg azért is kellemetlen, mert a saját e-mail címünket, vagy domainünket nem szívesen tiltjuk ki a saját levelezésünkből.

Az ilyen esetekre szolgál nagy segítséget a Domain szintű levélszűrés.

Domain szintű levélszűrés, a Levelezés címszó alatt.

Domain szintű levélszűrés, a Levelezés címszó alatt.

Ebben a levélszűrőben beállíthatjuk, hogy pontosan mit is szeretnénk kiszűrni, saját szabályt adhatunk meg arra, hogy mi alapján dolgozzon a levélszűrés.

Találkoztam már olyan esettel, amikor a címzett, és feladó azonos e-mail cím volt, a tárgy különböző, azonban a spam üzenetek tartalma megegyezett.

Ezt a spamet szeretném most példaként nyújtani, annak ellenére, hogy a spam üzenetek választéka igen széleskörű.

Szerencsére a Domain szintű levélszűrés segítségével nem csak üzenettörzsre, hanem más adottságokra, például tárgyra, vagy címszóra is szűrhetünk.

A példaként vett spam-em kiszűrésére az alábbi beállítást használtam:

  1. A http://start.webonic.hu oldalon beléptem a cPanel felületemre a domain nevem, és jelszavam segítségével.
  2. A Levelezés címszó alatt rákattintottam a “Domain szintű levélszűrés” ikonra
  3. Itt az “új szűrő hozzáadása”-t választottam.
Új szűrő létrehozása.

Új szűrő létrehozása.

4. A következő lépésnél megadhatom a szűrő nevét: pl. egyes szabály.

A szűrő neve.

A szűrő neve.

5. Kiválaszthatom, hogy mi alapján szeretném, hogy a rendszer kiszűrje a spam leveleket (ha pl. a spam levelek tartalma egyezik, akkor válaszd a Törzs és Tartalmazza szabályt).

A + és  – jel segítségével több fajta szabályt is megadhatok, “és” és “vagy” kapcsolatot teremtve, illetve több eseményt is létre lehet hozni.

Szabály beállítása - a tárgy tartalmazza az általam megadott mondatot.

Szabály beállítása - a tárgy tartalmazza az általam megadott mondatot.

Itt állítható be, hogy pontosan mi érvényesüljön a kiszűrt levelekre.

Itt állítható be, hogy pontosan mi érvényesüljön a kiszűrt levelekre.

6. Az alatta lévő fehér sávba be lehet illeszteni azt a mondatot, ami minden ilyen spam üzenetben azonos.

A mondat, ami alapján a szűrőm spam-nek jelöli a levelet.

A mondat, ami alapján a szűrőm spam-nek jelöli a levelet.

7.  Alatta a legördülő sávban beállítom, mi történjen ezekkel az üzenetekkel, pl. azonnal törölje a rendszer, vagy helyezze egy mappába.

Itt állítom be, hogy mi történjen a spammel.

Itt állítom be, hogy mi történjen a spammel.

8.  Az aktiválás gombbal rögzítem a kívánt beállításokat, és végre mentesülök a sok spam válogatásától. Ezek után, visszalépve a domain szintű szűréshez, látható, hogy a szűrő beállításra került.

És már kész is a szabály, több ilyen üzenetet én már biztosan nem kapok.

És már kész is a szabály, több ilyen üzenetet én már biztosan nem kapok.

Spam mentes szép napot kívánok mindenkinek!