Nyílt Nap #3 – Dávid minden kérdésre válaszol


  • Share on Google+
Szabad a gazda!

Szabad a gazda!

1. Kitti Kusicza:
Szia!
A fenti kérdések mindegyikére kíváncsi lennék! 🙂
Szép napot! 🙂
Köszönettel: Kitti

“Kíváncsi vagy, hogyan fog fejleszteni téged a cég, ha már nálunk dolgozol?
Muszáj megtudnod, hogy van-e túlóra?
Érdekel, milyen végzettség jelent előnyt a jelentkezés során?
Mindenképpen válaszra van szükséged, mennyire családbarát munkahelyről van szó? “

Dávid:
Szia Kitti!

Nagyon fontosnak tartjuk, hogy mindenki, aki velünk dolgozik, fejlődni tudjon. Legyen szó ügyfélszolgálatos, rendszergazda vagy egyéb munkakörről. Ehhez elengedhetetlen a szorgalom és a tanulni vágyás, és mi folyamatosan törekszünk arra, hogy ebben hatékonyan segíteni tudjunk minden munkatársunknak.
Ennek egyik meghatározó eleme, hogy napról napra együtt építjük a közös tudásunkat, aminek több megjelenési formája is van:

  • Tárhely Tudásbázis – ide gyűjtjük az érdeklődők és az ügyfeleink számára hasznosnak tartott információkat
  • Belső Tudásbázis – ez egy nem publikus felület, ahol minden napi teendőnk részletes leírása, jellemző problémák megoldásai, és egy-egy témakörben megfogalmazott praktikus tanácsok is szerepelnek
  • “Kérdezőidő” – minden nap időt szakítunk arra, hogy a bonyolultabb helyzeteket közösen és ezáltal gyorsan megoldhassuk
  • Gyümölcstárhely Könyvtár – már most számos kötelező olvasmány van az irodai könyvespolcunkon és ez ráadásul minden hónapban még bővül is

A feladatok elosztásánál igyekszünk, hogy a mindennapos terhelés egészségesen magas legyen, azaz senki ne lógassa a lábát, de ne is szakadjon bele. Általánosságban azt mondhatom, hogy nincsen túlóra, de a tapasztalat azt mutatja, hogy előfordulnak olyan helyzetek, amikor valamivel többet kell dolgozni (természetesen nem ingyen). Ilyen, ha esetleg többen betegek a csapatból, vagy adott napon a szokásosnál több megkeresés érkezik. Ez utóbbira például van egy szabályunk: a 16:30-ig beérkező levelekre mindenképpen még aznap válaszolni kell.

Jó tudni, hogy kit milyen téma érdekel, miben merült el komolyabban, milyen tanulmányokra szánt több évet, hogy jobban megismerhesse az adott területet. Az ügyfélszolgálatos felvételinél számunkra ez inkább csak érdekesség. Igazából olyan embert keresünk, aki többek között magáénak érzi majd a legfontosabb munkaköri értékeinket, ezekkel könnyen tud azonosulni és magas szinten megvalósítani: precíz, gyors, türelmes.

Összesen 8 gyermek “tartozik” a Gyümölcstárhely csapathoz, így ha akarnánk se tudnánk nem családbarát munkahely lenni 🙂

Janka lányommal

Janka lányommal

2. Tünde Kállainé Sógorka:
Szia Dávid! Egy olyan kérdéssel fordulnék hozzád, ami már múlt hét óta motoszkál a fejembe: előnnyel vagy hátránnyal indul egy gyermekes anyuka vagy ugyanolyan jelentkezőnek számít, mint bárki más? Előre is köszönöm! Üdv, Tünde

Dávid:
Szia Tünde!

Köszönöm, hogy feltetted ezt a kérdést.
Röviden és tömören: azt, hogy valakinek gyermeke van, mi nem kockázati tényezőnek, hanem a munkatársunk örömforrásának tekintjük. Éppen ezért a jelentkezésnél ez nem kizáró ok, és nem is feltétel 🙂
Nekem például két gyermekem van, másnak egy sincs még. Teljesen jól tudunk együtt dolgozni.

3. Virág Zsolt:
Szia Dávid! Sok mindent szeretnék kérdezni de nagyon része személyes jellegű, remélem ezeket majd szóban beszéljük meg… 🙂 Ami publikus: a Gyümölcstárhelynél van-e választható béren kívüli juttatás? A másik, hogy jelenleg is zajló FSZ-és képzések, ami minden 2. pénteken elszólít, az mennyire kizáró tényező?

Dávid:
Szia Zsolt!

A leendő bér pontos összetételének meghatározása a felvételi legutolsó fázisa lesz majd, így erről most nem tudok konkrétumot mondani. Ezeket egyéni megállapodásként kezeljük.
Ami biztos: az új munkatársunk is választhat magának egy Csepel bringát 🙂

Olyan embert keresünk, aki minden hétköznap itt tud lenni velünk. A rendszeres pénteki távollét sajnos túlságosan megnehezítené a mindenki számára elfogadható munkabeosztás kialakítását.

Itt az idő!

Itt az idő!

4. Szilvia Georgiádes:
Szia Dávid! 🙂 Kérdésem, hogy kötött a munkaidő vagy nem, ha igen akkor hány órakor kell kezdeni? 🙂 Ami még tényleg érdekelne : Milyen végzettség jelent előnyt ebben a munkakörben? 😛 Szép napot nektek! 🙂

Dávid:
Szia Szilvia!

A munkaidő 8:30-kor kezdődik (ami azt jelenti, hogy 8:25-re már itt vagyunk), és 17:00-kor ér véget. 12:00 és 13:00 között pedig ebédszünetet tartunk, hogy mindenki kényelmesen ebédelhessen, ne kelljen rohamtempóban étkeznie.

Adott végzettség nem jelent közvetlen előnyt, inkább tulajdonságokat keresünk egy-egy jelentkezőben. Erről az egyik fenti válaszomban írtam kicsit részletesebben.

5. Judit Vivien Tóth:
Szia! Személy szerint neked mi a legfontosabb szempont a leendő munkatárs kiválasztásánál? Előre is köszönöm a választ! 🙂

Dávid:
Szia Judit!

Két nagy kérdésre keresem a választ minden felvételizőnél:

  • Megállja-e majd a helyét a leendő feladatok sűrűjében?
  • Passzol-e hozzá a többi munkatárs, és ő passzol-e a többiekhez?

Ezek nagyon összetett kérdések, és őszintén megvallva a válaszadáshoz némi jövendőmondásra is szükség van. Kristálygömbünk nincsen, helyette több körös a felvételi, ezért kérünk kérdőív kitöltést, önéletrajzot és motivációs levelet is, illetve beszélgetünk hosszasan a személyes interjún.

Gratulálunk! A Gyümölcstárhely szurkolói csapata 2012

Gratulálunk! A Gyümölcstárhely szurkolói csapata 2012

6. Zsu Kecskési:
Szia Dávid, nekem az lenne a kérdésem, hogy mi volt eddig a legpozitívabb és (ha volt) legnegatívabb tapasztalatod a munkád során ?

Dávid:
Szia Zsu!

A legfrissebb legjobb élményem az, amikor részt vettem az Ultrabalaton 2012 futáson (összesen 214 km-t futottunk váltóban június végén) és nem sokkal később egy gravírozott tálat kaptam ajándékba, ld. fenti kép.
Büszke vagyok rá, hogy Katával, Ágival, Zsuzsival, Dórival, GergővelGyulával, Andrissal, Rémusszal és a leendő ügyfélszolgálatosunkkal dolgozhatok együtt.

Negatív emlék nem is jut eszembe, és ennek okát a legjobban a céges kultúránk egyik gondolata írja le, ami igaz minden munkapercemre: “A problémáktól nem hátrálnak meg, hiszen nem csapásként élik meg őket, hanem kihívásokként, az élet természetes velejáróiként, sőt, lehetőségként a fejlődésre. Megoldásukkal nemcsak a céget viszik előre, hanem saját jellemük és képességeik is fejlődnek.”

7. Kurgya György:
Szia Dávid! Te, mint Főgyümölcs, milyen – csakis természetes eredetű – munkahely tartósítást ajánlanál a szerencsés pályázónak, aki felvételt nyer? Ha már céges bringa…Benne lenne e a társaság esetenként egy túrában csapatépítés céljából? A továbbképzések és a túlóra kérdését azért nem fontos itt feszegetni szerintem, mert ha valóban olyan családias a légkör, mint mondjátok, és a választott valóban érdeklődik az informatika, a webszerkesztés és az ügyfélszolgálati munka iránt, biztos fogékony lesz, és szórakozásként éli meg, mintsem munkának. Természetesen a kellő precizitással. Olvastam, hogy az ügyfélszolgálatosok lányok. Nem érzitek úgy, hogy egy szinkronhangú bariton elférne még?
Kellemes napot Nektek! Üdv. : Gyuri

Dávid:
Szia György!

Főgyümölcs, ez jó 🙂

A tartósítás dolgot ne haragudj, de nem tudom hova tenni. Mire gondolsz pontosan?

Szerintem többen is vevők lennének közös bringázásra. Jó ötlet. Minden hónapban van egy nap (“iroda nap”), amikor a munkaidő után közösen elmegyünk valahova. Nincsen akadálya, hogy ez az alkalom egyszer-kétszer hétvégén legyen és két keréken menjünk.

Céges kórusunk még nincsen, de szólok, ha lesz oda is felvételi 🙂

Köszönöm mindenkinek a kérdéseket, nagy örömmel válaszoltam rájuk!
Dávid

Kata korábbi válaszait itt olvashatod: https://webonic.hu/blog/nyilt-nap-1-kata-minden-kerdesre-valaszol/

Andi válaszai pedig erre vannak: https://webonic.hu/blog/nyilt-nap-2-andi-minden-kerdesre-valaszol/