Ti kérdeztetek, Tóth Mihály válaszolt


  • Share on Google+

Tóth MihályA Gyümölcstárhely Vitamin első interjúját Tóth Mihállyal, a Netkreativ.hu Kft. online marketing szakemberével készítettük. Az beszélgetés 1. részét és 2. részét már olvashattátok. Most itt vannak Misi válaszai azokra a kérdésekre, amelyekre ti voltatok kíváncsiak.

 

Kérdés: Mik azok a buktatók röviden, ami miatt például a Google kitilthatja az oldalam a keresőkből? Ha megtörtént a baj, mit lehet tenni? Hogyan lehet újra bekerülni?

“A Google azért büntet, ha túl gyorsan, gyanúsan építed a linkhálózatod. Például ha megvásárolsz 50 ezer linket gyanúsan olcsón, van okod aggódni. Ha linket veszel vagy trükközöl, akkor azt a kereső algoritmusa felderíti, csak idő kérdése.

Ha kitiltott a kereső, a leggyorsabb megoldás, ha egy új domainnel új tárhelyen új tartalommal  indulsz újra. VAGY ha van rá energia, és idő akkor a Google disavow eszközével lehet kiszűrni a rossz linkeket. De ez a legtöbb esetben óriási, időigényes feladat.”

 

Kérdés: Ha valaki mélyebben bele szeretné magát ásni a Facebook titkaiba, tudsz szakirodalmat ajánlani? Magyar és angol nyelvű is érdekes.

“A saját könyvemen kívül a Facebook műhelytitkok, Facebook dióhéjban jelentek meg magyarul. Az Amazonban megrendelhető az angol nyelvű Facebook Marketing: An Hour a Day és a Dummies Facebook marketing könyve is jó. Jövőre a “A Nagy Google Marketing Könyv” könyvemen kívül írni fogok egy Facebook marketinggel foglalkozó könyvet is. Azt is ajánlom de csak 2013-ban jelenik majd meg. :-)”

 

Kérdés: Szerinted elég, ha egy cég jelen van a közösségi felületeken (pl. Facebookon, Blogon), de nincs weboldala? Annyi felületen lehet megjelenni ingyenesen, mi értelme honlapot készíttetni?

“Szerintem nem elég. A közösségi oldalaknak forgalomirányító szerepük lesz 2013-ban. Kiírsz valamit a faladra a közösségi felületeken. Rákattintanak és meglátogatják a releváns weboldalad. Pl: Új termék érkezett! LG 3D Smart tv és 20% kedvezménnyel vásárolható meg! Ha erre rákattintunk, akkor az adott LG TV oldalára érkezünk.

Vagyis a weboldalon nézelődik a látogató, és ott vásárol vagy rendel szolgáltatást, illetve ott kér árajánlatot. Ugyanakkor a brossúra weboldalaknak szerinetm nem lesz értelme a jövőben. Mert az emberek gyorsan reagálnak, és azonnal vásárolnának.

A céges blogot is érdemes saját domain alá tenni (pl. www.domainneved.hu/blog/), mert így, az egyedi címeddel erősíted SEO-ban a márkád és a weboldalad.”

 

Kérdés: Egy webáruháznál mennyire fontos a bankkártyás fizetés lehetősége? Mennyire elterjedt ez a fizetési mód itthon?

“Egyre többen használják, de szerintem még nem elegen. Például én szeretem a gyors egyszerű vásárlást, így ha nálad nincs kártyás fizetés, akkor könnyen elveszíthetsz engem. És sok vásárló gondolkodik így, ráadásul egyre többen lesznek. Mindenképpen érdemes egy felmérést készíteni a régebbi vásárlóid között, hogy ők mit gondolnak erről.”

Köszönjük a kíváncsi kérdéseiteket, Tóth Mihálynak pedig hálásak vagyunk a közreműködésért. Bízunk benne, hogy nektek  is hasznos volt az információ, és segíthettünk, hogy sikeresebb honlapotok legyen!

Még több honlaplátogatót kívánunk!