Mi az, amivel iszonyat olcsón tehetsz szert hatalomra?


  • Share on Google+

Mi az, amit nem tudnak tőled elvenni, ha már megszerezted? Amit, ha használsz, folyton csak erősebb eszköz lesz a kezedben ahhoz, hogy eredményesebb legyél? Nem fogható meg kézzel, de a segítségével értéket teremthetsz.

A tudás. Megszerezheted iskolában tanároktól. A saját bőrödön tapasztalva is összegyűjtheted. Igénybe veheted mentor szakértők segítségét közvetlenül tanfolyamokon, vagy közvetve tanulhatsz a könyveikből is.

a Gyümölcstárhely Könyvtár aktuális állománya

a Gyümölcstárhely Könyvtár aktuális állománya

Mi most a legutóbbi lehetőségre szeretnénk biztatni. Használj könyveket! Előnyük, hogy viszonylag olcsón befektethetsz az általuk hordozott tudásba. A kompakt tananyagukat a polcodon is tárolhatod. Bármikor előveheted, ha szükség lenne rá. Nekünk is van egy ilyen tudástárunk, ebből szemezgettünk neked 13 könyvet.

Íme tehát egy válogatás a Gyümölcstárhely Könyvtárból, ami neked is segíthet erősebbé válni. Hiszen a tudás hatalom. Ezektől a tudással teli könyvektől kis befektetéssel te is nagyra nőhetsz!

1. Seth Godin, A holtponton ne add fel!

Seth Godin klasszikus guru. Ha már olvastál tőle, biztosan megjegyezted a nevét. Jó érzés a köteteit kézbe venni, mert hihetetlen motiváló, ahogyan ír. És persze amiről ír. A Gyümölcstárhely Könyvtárban hosszabb ideje megvan A holtponton ne add fel! c. könyve. Ennek a lényege nagyon röviden: a sikerhez vezető úton a holtpont NEM ellenség. Minél nagyobb a nehézség, annál nagyobb lehet a siker. És ha győztes típusba akarunk tartozni, meg kell tanulnunk a járhatatlan utakról visszafordulni. Elengedni, ami nem megy. Aztán keresni egy új irányt a siker felé. Ez a könyv ebben segít.

2. Seth Godin, Minden marketinges hazudik sztorizik

Ez a szerző másik könyve, ami megvan a Gyümölcstárhelynél. A marketing egyik fontos alapelvét, a sztorizás szükségességét bizonyítja tanulságos példákon keresztül. Tanít és ihletet ad. Nem csak marketingeseknek ajánlott olvasmány. Hiszen a marketinggel mindannyian nap mint nap összetalálkozunk. Ha csináljuk a marketinget, akkor azért, ha pedig csak fogyasztjuk, akkor azért érdemes kézbe venni. (Megdöbbentően tanulságos szembesülni a saját vásárlói döntéseink működésével). Ráadásul ez is szédítően szórakoztató könyv.

 3. Chris Anderson, Ingyen! – A radikális árképzés jövője

Mit gondolsz arról, hogy ingyen adj valamit az ügyfeleidnek? Ez a könyv bebizonyítja neked, hogy érdemes! Gondolj csak bele, hogy világszerte több milliárd ember használja ingyen a Google, a Facebook felületeit, más közösségi szájtokat. Az üzemeltető cégek mégis igen jól élnek belőlük. Hogy lehet ezt lefordítani a saját vállalkozásodra? Mit és hogyan adj ingyen? Erről szól ez a könyv. Nincs tele közgazdasági szakkifejezésekkel, de mégis képbe hoz. Emészthető és érdekes. Érdemes.

4. Hans Finzel, A vezetők 10 leggyakoribb hibája

Tudod, mi a különbség a főnök és a vezető között?
A cég vezetővel garantáltan hatékonyabban működik. Ha főnök helyett szívesen lennél inkább bámulatos vezető, akkor Hans Finzel könyvét is szerezd be. Megmutatja neked, milyen hibákat érdemes messzire elkerülnöd. Ha elolvasod, választ kapsz ezekre a kérdésekre:
Miért nehéz leosztani a munkát, és miért akadályozza az eredményeket, ha nem tudod ezt megtenni? Miért fontos a megerősítés a munkatársaidnak? Hogyan tudod felszámolni a kommunikációs káoszt, hogy mindig legyen kellő információd arról, mi folyik a vállalkozásodban? (Vigyázat, egészséges önkritikát igényel! Különben lehet, hogy nehezen fogadod majd be az olvasottakat.)

5.  David Allen, Intézz el mindent! – A stresszmentes eredményesség művészete

Miközben ezt a cikket olvasod, hány egyéb feladat jutott eszedbe, amit még ma el kell intézned? Ha egy sem, akkor lehet, hogy neked erre a könyvre nincs szükséged. Azonban, ha te is leküzdhetetlennek ismered azt a  gyomorszorító érzést, ami akkor jelentkezik, mikor versenyt futsz az előtted sorakozó feladatokkal, akkor szükséged van erre a kötetre! A szerző először rendbe rakja a gondolataidat. Ugyanis átlagos és érthető problémával állsz szemben, amikor úgy érzed, a végtagjaidnál fogva téged szétcincáló feladatokat nem tudod hatékonyan elvégezni. Miért? A könyvből kiderül, és egy kő máris legördül a válladról. Persze itt nincs vége.
Megtanít arra is, hogyan rendszerezd a feladataid. Hogyan végezd boldogan, mégis eredményesen a munkád, akár hivatástudatból csinálod, akár csak a kenyérkereset miatt. Meg akarod tanulni, hogyan gyűrheted le könnyedén a tehetetlenséggel fenyegető feladattömeget? Használd ezt a könyvet! És legyél felszabadultan eredményes!

6.  Béza-Csapó-Farkas-Filep-Szerb, Kisvállalkozások finanszírozása

Őszinte leszek veled. A könyv tartalomjegyzékét látva kicsit megszédültem. Úgy, mint mikor először láttam honlapot belülről. Ebből én egy kukkot sem értek – ezt gondoltam.
De mégis azt hiszem, ezt a könyvet csak érdemes végig rágni, ha szeretnéd jobban átlátni a vállalkozásod pénzügyeit. Ez nem szórakoztató olvasmány, de közérthető és nagyon hasznos. Megismertet azokkal a pénzügyi fogalmakkal, amire biztosan szükséged van, ha vállalkozást vezetsz. Ezek még akkor is jól jönnek, ha van külön pénzügyesed.
Ha időt szánsz a könyvre, sokkal jobban át fogod látni, mit is csinál a könyvelőd, és jobban szót fogtok érteni egymással.

7.  Stuart Crainer, A 75 legjobb üzleti döntés

Sztorik, amik elgondolkodtatnak: sikertörténetek névválasztásról, szerencsés előrelátásról, nagy egyéni karrierekről. Tanulságokkal.
Ismered például a történetet, hogyan leckéztette meg a Greatful Dead a rajongóit, akik emiatt örök hűséget esküdtek a zenekarnak? Hogyan indult az első webáruház? Ezek mellett még sok-sok rövid, velős esettanulmányt olvashatsz ebben a gyűjteményben. A szerző ráadásul a legrosszabb üzleti döntések közül is válogatott néhányat. Tudod, hogy miért a Coca-Cola egyik húzása a legjobb példa arra, miért ne változtass azon, ami egyszer már bevált? Kiderül a kötetből. Ha nem csak tanulni szeretsz a tanulságos történetekből, de a sztorizás is a te asztalod, szükséged van erre a darabra!

8.  Lövey Imre-Manohar S. Nadkarni, Az örömteli szervezet

Ez egy lapozható diagnosztikai eszköz. Segít tudatosítani, hogyan tudod megelőzni a szervezeted megbetegedéseit. Persze nem a testedét, hanem a vállalkozásodét. (Bár akár a lakóközösséged, a családod működésére is lefordíthatod.) Vagy, ha még csak törekszel a tökéletes egészségre, akkor támpontot ad a buktatók felismeréséhez, a meglévő kórok kezeléséhez. Például mit tehetsz hasonló betegségek esetén: szervezeti paranoia, a vevők kihasználása, döntésképtelenség, rövidlátás, csőlátás, elégtelen kapcsolat a környezettel.  Röviden: élvezetes olvasmány vállalati egészségről, betegségről és gyógymódokról vezetőknek és tanácsadóknak is.

9. Mike Andrews-James A. Whittaker, Hogyan törjünk fel webhelyeket

Reméljük, még csak hírből ismered, milyen érzés, amikor idegenek betörnek a honlapodra, és meglepően átalakítják, vagy ellopják az adataidat. Mi sajnos nap mint nap találkozunk olyan oldalakkal, amiket rossz indulatú támadások érnek. Vagyis tudjuk, miért érdemes olyan szigorúan ellenőrizni a webes programok és webhelyek biztonságát. A könyvtárunkban van egy jó kis könyv, ami abban segít, hogyan lehet ezt kivitelezni. (Elsőre talán meglepő módon) arra tanít, hogyan törhetünk fel weboldalakat.
Ez a könyv kötelező olvasmány az összes webprogramozónak. Hiszen inkább ők találják meg a honlapunk gyenge pontjait, mint hogy valaki más ártó szándékkal másszon be egy résen.  Talán ez a darab nem annyira érdekes a laikusok számára, de nekik is kerek képet adhat arról, mennyire fontos odafigyelnünk az adataink biztonságára. Ha viszont honlaptulajdonosként mégsem akarunk ilyen mélyre ásni, ajándékba is adhatjuk a honlapunk karbantartójának. 😉

10. Guy R. Powell-Steven W. Groves-Jerry Dimos, ROI a közösségi médiában

A csapból is az folyik: használd a vállalkozásod eredményeinek növelésére a közösségi médiát. De azt igen kevés helyen tanítják meg, hogy milyen hasznod lehet ebből. Pláne, hogy hogyan tedd számszerűsíthetővé az eredményeket. Ez a könyv választ ad arra, hogyan lehet mérni a nem egyértelműen, nem feltétlenül számszerűsíthető közösségi médiajelenlét hatásait, a jelenlétbe befektetett erőforrások megtérülését.
Hogyan mérheted meg, hogy mennyire sikeres a kommunikációd a blogodon? A Facebookon? Érdekel, hogyan állíthatsz össze mérhető kampányt a közösségi szájtokon? Ez a könyv neked szól. Segít olyan megjelenést tervezni, aminek a hatásait precízen nyomon tudod majd követni. Hasznos, hiszen amit nem mérsz, annak az eredményeit nem ismered. De azt nem tudod mérni, amit nem írsz le.

11.  Dr. Susan Weinschenk, 100 dolog, amit minden tervezőnek tudnia kell az emberekről

Ha az emberekkel kapcsolatba lépünk, sokszor nem vesszük figyelembe az emberi voltunk sajátosságait.  Például hogy egyszerre egy megjegyzendő dolognak csak négy elemére tudunk emlékezni. Vagy, hogy jobban kedveljük a rövidebb sorokat, de gyorsabban olvassuk a hosszabbakat.
Pedig, ha valamit el akarunk érni az embereknél – el akarunk nekik adni, üzletet akarunk velük kötni, meg akarjuk őket győzni az igazunkról stb. -, ezeket az emberi tényezőket a folyamat tervezése során érdemes figyelembe vennünk. Ez a könyv 100 ilyen példát gyűjt ezekre a láthatatlan jellegzetességekre. A listával a kezünkben tudatosabban, átgondoltabban, embertársainkra és vevőinkre jobban figyelve tudunk majd tervezni. Mit is?
Bármit, ami olyan folyamat, kampány, cselekvés, termék stb., amivel emberekre szeretnénk hatni, amihez kell a közreműködésük. Ez a könyv azért is pompás, mert nem kell az elejétől a végéig egyben olvasni. Akkor is tanulsz belőle, ha csak néha-néha leveszed a polcról, és egy-egy rövid fejezetbe belekukkantasz.

12.  Bukta Bertalan-Kígyóssy Erzsébet, Ügyfélszolgálat felsőfokon

Mindenkinek hasznos, aki a problémamegoldásban szeretne igazán eredményes lenni. Ha sokszor kerülsz kapcsolatba megrendelőkkel, ügyfelekkel, ha hatékonyabban akarsz együtt működni az üzleti partnereiddel, akkor érdemes beszerezned.
Kiváló gyakorlati tanácsokat ad példákkal szemléltetve. Például, hogy hogyan segítsünk egy csalódott ügyfélnek úgy, hogy a probléma megoldását követően ismét elégedett legyen velünk és a szolgáltatásunkkal. A könyv humoros, nagyon élvezetesen mesél, így öröm olvasni.
(Gyümölcstárhely) Dóri szerint „a legklasszabb benne az, hogy miután átböngésztem a kötetet, azóta a mindennapi életben felmerült problémás eseteket is gördülékenyebben kezelem, mert útmutatásai észrevétlenül beépültek.”

13.  Virginia DeBolt, HTML és CSS – Webszerkesztés stílusosan

Ez (Gyümölcstárhely) Kata kedvenc szakmai könyve az irodai gyűjteményből. „Főleg azért, mert ez volt az első támpontom, ami alapján megtanultam honlapot szerkeszteni. Sok olyan dolog van benne, amiért néha még most is előveszem. Nagyon érthetően, könnyen tanulhatóan magyarázza el a HTML oldal készítésének csínját-bínját.
Ha te magad kezeled a honlapod, vagy csak szívesen látnád át jobban, miről is beszél a honlapgazdád, érdemes a kezedbe venned.

Használd egészséggel ezt az olvasmánylistát és nőj nagyra! Ha pedig van olyan könyv, ami a te életed vagy vállalkozásod már jobbá tette, de most nem írtunk róla, ne titkold el! Írd meg bátran kommentben a címét, és hogy miért érdemes elolvasni!