Egy óra, hogy még jobb fej legyél


  • Share on Google+

csrTársadalmi felelősségvállalás, hallottál már róla?

A te vállalkozásod, intézményed, szervezeted figyel arra, hogy még jobb fej legyen? Ha eddig nem volt fontos számodra, most itt az alkalom, hogy belekóstolj, ha pedig eddig is törődtél a céged társadalmi hatásaival, most tehetsz még egy lépést.

Mit is jelent a társadalmi felelősség?

Vállalkozóként, intézmény- és szervezetvezetőként talán számodra sem csak a törvényi előírások miatt fontos, hogy tevékenységetekkel tekintettel legyetek az üzletfeleitekre, beszállítóitokra, alkalmazottaitokra, ügyfeleitekre vagy diákjaitokra, szülőkre, önkéntesekre stb. Már ez önmagában is felelősségvállalás.

Ugyanakkor jó tudni, hogy hatással vagytok a környezetre, a titeket körülevő kisebb közösségek életére is működésetekkel. Érdemes ezekre is odafigyelni, sőt figyelembe venni ezek szempontjait is, segíteni a problémák megoldásában, a tágabb környezetetek boldogulásában.

Mégis hogyan?

Ne ijedj meg, nem kell nagy dolgokra gondolni. Nem csak úgy veheted ki a részed, ha mondjuk ingyen vállalsz el egy munkát vagy nagy összegekkel szponzorálsz egy-egy nemesebb célt. De a saját üzleti érdekeid ellenében sem kell cselekedned. Sokszor az odafigyelés, a részvétel, a szakértő vélemény, a figyelemfelhívás stb. is erőteljes pozitív hatású lehet.

Nálunk, a Gyümölcstárhelynél például sok más mellett nagyon fontos az odafigyelés a környezetünkre. Évek óta szponzorálunk tárhellyel környezet- és  természetvédelem területén tevékenykedő nonprofit szervezeteket. Céges bringaflottával közlekedünk. Évről évre bekapcsolódunk a Bringázz a munkába! kampányba, hogy segítsünk felhívni a figyelmet az energiatakarékos közlekedésre. Az irodában szelektálunk, odafigyelünk a fogyasztásunkra. Időről időre a nagyközönségnek beszélünk arról is, hogyan tudjuk ellensúlyozni a hétköznapokban az internetes fogyasztásunkat stb. És ezt nem csak azért csináljuk, mert azt hisszük, hogy az ügyfeleink ettől majd jobban szeretnek minket, hanem mert tényleg fontosnak érezzük, a munkaidőnkön kívül is.

Miért lehet jó neked és a cégednek/szervezetednek, ha társadalmilag felelős?

Sokszor hallhatjuk azt, hogy a társadalmi részvétel csak reklámfogás, amivel a cégek rózsaszínebbre (vagy éppen zöldebbre) festhetik a működésüket, és kihasználhatják a médiafigyelmet. Valószínűleg ez az állítás sem alaptalan, ugyanakkor, ha komolyan gondolod, hogy kiállsz valamiért és következetesen, hitelesen csinálod, nem csak a figyelmet zsákolhatod be. Jobban fogod érezni magad, a kollégáid, sőt az egész társadalom felé jó példát mutatsz, és tettlegesen segítheted, hogy egy-egy fontos cél, átfogóbb társadalmi érdek megvalósulhasson. Hiszen, ha te teszel érte, akkor biztosabban mozdul meg valami, mint ha mástól várod, várjuk a megoldást egy bizonyos helyzetre. És emellett pedig a szűkebb és tágabb környezeted is jobb fejnek fog tartani. Például az is könnyen lehet, hogy tényleg lojálisabbak lesznek emiatt az ügyfeleid – már ha egyébként a saját házad/szolgáltatásod/terméked táján amúgy minden ok. 😉

Jó-jó, de miért beszélünk erről épp most?

Azért, mert van nálunk egy hagyomány, ami minden márciusban évről évre neked is lehetőséget ad, hogy kicsit kivedd a részed a társadalmi felelősségvállalásból. Megadjuk hozzá a technikai lehetőséget, neked csak fel kell tenned a kezed, hogy részt szeretnél venni.

Mi ez az alkalom?

Valószínűleg hallottál már róla: a Föld Órája.

Már 7. éve, hogy először csatlakoztunk a WWF energiatakarékosságot népszerűsítő kampányához. Idén március 28-án este lesz egy nagy globális “happening”, amikor a városok elsötétülnek, a családok gyertyafényben töltik egymással az időt, vagy amikor a fiatalok maguk tekerik a dinamót, hogy legyen energia egy kis zenehallgatáshoz.

Mi meg ilyenkor a honlapunkon hívjuk fel a figyelmet arra, hogy érdemes visszavenni a fogyasztásból és  néha lekapcsolódni. Idén március 28-án 20:30 és 21:30 között is a következő kezdőoldal fogja fogadni a látogatókat a mi weboldalunkon és az önként jelentkező ügyfeleinkén:

fo_2014Csatlakozz te is!

Hogyan?

Ha te is szeretnéd a látogatóiddal tudatni, hogy fontos a vállalkozásodnak, szervezetednek, intézményednek a környezettudatosság, ha belekóstolnál, milyen érzés kivenni a részed a társadalmi felelősségvállalásból akár csak egy órára, jelentkezz, és a te weboldaladra is beállítjuk a gyümölcstárhely-féle Föld Órája oldalt erre az egy órára.

A jelentkezésed küldd el az ugyfelszolgalat@webonic.hu címre 2015. március 27. péntek 12 óráig. Írd meg, hogy melyik honlapodnál fogadja a látogatókat ilyen oldal a Föld Órája alatt: http://a-fold-oraja.webonic.hu

Ezen kívül arra is biztatunk, hogy csatlakozz a Föld Órája kampányához közvetlenül is. Vagyis ne csak virtuálisan kapcsolódj le március 28-án este. Tölts el egy órát a családoddal, barátaiddal pl. gyertyafényben, energiaigényes kütyük, eszközök nélkül. Vagy látogasd meg a Föld Órája központi rendezvényeinek valamelyikét. Bővebb infó itt.

Miért éri meg csatlakozni?

Ezt általánosságban kifejtettük fentebb. És ami még fontos, ebben a kampányban csatlakozhatsz több millió emberhez, több ezer vállalkozáshoz a világ minden tájáról. (Részletek: www.foldoraja.hu és www.earthour.org)

Ha meggyőztünk, jelentkezz az  ugyfelszolgalat@webonic.hu címen 2015. március 27-én délig!

Kérdésed van?

“Nem értem, mire jó ez a Föld Órája. Segítsetek!”
“Miért jó ez a Gyümölcstárhelynek?”
“Hányan csatlakoztak az előző években?”
“Ha csatlakozom, akkor a levelezésem, tárhelyem stb. sem fogom elérni ebben az egy órában?”

Itt találsz válaszokat: http://gyt.hu/tudasbazis/fold_oraja