Hogyan lesz a domain nevedből weboldal?


  • Share on Google+

Hosszas ötletelés után végre megvan a domain nevünk, mely tökéletesen kommunikálja a cégünk üzenetét, annak értékeit és szolgáltatásunk mibenlétét. Nagy az öröm, és talán joggal érezhetjük azt, hogy a nehezén már túl is vagyunk! Vagy mégsem? A domain név vásárlása után jön még csak a neheze, hiszen itt az ideje tartalommal feltölteni az oldalunkat! Szerencsére azonban ez a “neheze” sem a régi már, mivel számos ingyenes eszköz áll rendelkezésünkre.

Az egyik leggyakoribb tévhit, hogy egy honlapnak tökéletesnek kell lennie. Egy új vállalkozás indulásánál könnyű belefeledkezni a marketingvilág részleteibe, vagy éppen órákat olvasgatni a különböző keresőoptimalizálós cikkeket, azonban egy dologról hajlamosak vagyunk megfeledkezni, még pedig Bill Gates örökérvényű igazságáról:

“Content is King”.

Vagyis csak a tartalom számít végső soron. Mert lehet bármilyen gyönyörű a logónk, lehengerlő a weboldalunk betöltési sebessége, a legvégén a tényleges szolgáltatásunk és tartalmunk fogja megnyerni a vásárlót. Ezt a szempontot nem lehet elégszer kihangsúlyozni a weboldalunk összehegesztésekor sem!

Kezdjük a tartalom világának alfájával és omegájával, nevezetesen a vizualitással. Az ember vizuális lény, tekintetünket automatikusan bevonzzák a képes, mozgó, csillogó, látványos tartalmak. Nem véletlen, hogy egy ízléses képekkel és videókkal tarkított oldal sokkal jobban teljesít, mint egy jellegtelen szövegfal.

Képeket szerezni nem könnyű, és sokan nem engedhetnek maguknak egy profi fotóst sem a kezdő kiadások között. Nem ideális, de hibának sem számít ilyenkor ingyenes megoldásokhoz nyúlni, azonban tartsuk szemmel a jogi dolgokat is: senki sem szeretné online karrierét egy szerzői jogi csatározással indítani!

Ha megvan milyen képekkel szeretnénk feltölteni az oldalunkat, írjunk tartalmat mellé! Legyünk lényegre törőek, egy rövidebb szöveget valószínűbb, hogy el fog olvasni a látogatónk, mint egy kibogozhatatlan szóhalmazt. Próbáljunk azonosítani három-négy kulcsüzenetet, mely képviseli szolgáltatásunkat, majd fogalmazzuk meg ezeket a lehető legrövidebben, lehetőleg 140 karakter alatt. Később persze ezt ki lehet fejteni, azonban ez önmagában is egy kiváló mérce: ha a vállalkozásunk üzenetét nem tudjuk ennyire lecsupaszítani, akkor valószínűleg a vásárlónak is túl bonyolult lesz az!

Végezetül nincs más választásunk, mint választani egy sablont (WordPress, Netpalánta, mind-mind számos ízléses megoldást kínál), és itt az ideje összeállítani mindazt, amink van. Képek, szövegek, logók, telefonszámok mind-mind a helyükre kerülnek, bekötjük a Facebook-ot, becsavarozzuk az Instagramunkat, na és persze az e-mail cím sem maradhat le, és voila, máris kész a vállalkozásunk online jelenléte!

És ha még esetleg még mindig a nulladik lépésnél tartunk, vagyis még a domain név sincs meg, akkor talán érdemes körülnézni, hogy mások milyen ötletekkel álltak elő!