Hogyan konvertáld a weboldalad látogatóit vásárlóvá. 3. rész – Hőtérképes elemzés


  • Share on Google+

Cikksorozatunk előző két részében megnéztük, mi fán terem a konverzió, majd néhány egyszerű Google Analytics trükk segítségével kiderült, miként is követhetjük le a potenciális vásárlóink konvertálását. A sorozat lezáró, harmadik részében még jobban belemegyünk a hatékonyságnövelés témakörébe, és megvizsgáljuk, miként is lehet egy hőtérképes elemzéssel növelni foglalásaink, vásárlásaink, vagyis konvertálóink számát!

A hőtérképes honlapelemzés egy relatíve új eszköz az online marketing világában is, csupán ez elmúlt évtizedben jelent meg és terjedhetett el. Számos fajtája van, de szinte mindegyikük azonos alapelven nyugszik: valamilyen módszer segítségével kövessük a látogatók mozgását honlapunkon. Ez a mérési szempont lehet például a görgetés figyelése, elvégre ha valakit érdekel a tartalmunk, akkor le fog görgetni az oldalunkon. Lehet ugyanígy figyelni a kattintásokat is, így kirajzolódik, hogy mik azok a linkek (forró pontok!), ahová látogatónk figyelme irányul.

Ennél kifinomultabb eszköz a szemnek a kamerákkal történő követése, mely segít megmondani, hogy a látogató tényleges figyelmét mi vonzza be. Nyilván az utóbbi már inkább laboratóriumi eszköznek nevezhető, mint sem hétköznapi marketingtrükknek, de jó tudni, mégis mire képes már a technika!

A nagyközönség számára számos “hagyományos” eszköz érhető el, melyek közül sok már ingyenes lehetőséget is kínál. Az egyik legnépszerűbb a Hotjar szolgáltatása, mely teljeskörű analitikai szolgáltatása mellett látványos hőtérképeket is készít oldalunkról. Sajnos a Hotjar nem ingyenes, ellentétben a Yandex Metrika szolgáltátásával. (Ezen a ponton érdemes megjegyezni, hogy sokan ódzkodnak az orosz kötődésű Yandex használatától, míg mások nem ennyire érzékenyek a témában, és simán csak egy Google Analytics konkurenciát látnak benne.)

Ha már az Analyticsról beszélünk, bizonyos értelemben a Google szolgáltatása is képes megmutatni, hogy egy adott oldalon hány százalékban kattintanak egy-egy gombra vagy linkre. Ugyan ez nem valami látványos, azonban meglehetősen hasznos!

Legyen szó a Hotjarról, Yandexről, vagy egyéb szolgáltatásokról (Crazyegg, Ptengine), a hőtérképes adatelemzés segíthet jobban megérteni, mit is keresnek a potenciális vásárlóink az oldalon, és egy kis kísérletezéssel (legyen akár tudományos, A/B tesztelés!) kideríthetjük az örök kérdésre a választ, miként is lesz érdeklődőből boldog konvertáló!