Kategóriák
Nincs kategória

Hogyan konvertáld a weboldalad látogatóit vásárlóvá. 2. rész – Google Analytics alapok

Sorozatunk előző részében megvizsgáltuk, hogy mi is az a konverzió, illetve honnan is érkezhetnek ezek a bizonyos weboldalunkon konvertáló látogatók. A második részben egy közelebbi pillantást teszünk a Google Analytics eszközre, melyet ha telepítünk honlapunkon, rengeteg információt megtudhatunk vásárlóinkról, látogatóinkról, és viselkedésükről.

A gyakran csak GA-ként rövidített Google Analytics a világ legnépszerűbb keresőóriása által ingyenesen kínált szolgáltatás, mely tehát segít statisztikai adatokat gyűjteni és prezentálni az oldalunk látogatóiról. Egy kicsit olyan, mintha egy bolt bejáratánál folyamatosan ülne egy alkalmazottunk, aki minden belépőt feljegyez, számon tart, figyeli viselkedését, majd kérésünkre akár hónapokra visszamenőleg mesél is minden vásárlóról.

Az Analytics ingyen elérhető, és egy gyors regisztráció után telepítése is pofon egyszerű. Jelen blogcikkben nem erről a lépésről, hanem az utána következő két másik hasznos beállítási lehetőségről beszélünk.

Az egyik legfontosabb lépés, melyet mindenképpen érdemes elvégeznünk, az úgynevezett célok definiálása. Egy cél egy olyan kulcsmomentum, amelyet szeretnénk, hogy az oldalunk látogatója teljesítsen. Ez lehet egy vásárlás, egy telefonhívás, vagy akár egy hírlevélre történő regisztráció is – ez természetesen függ a szolgáltatásunktól is! Amint meghatározunk egy ilyen célt, utána sokkal pontosabb képet kaphatunk arról, kik is azok a látogatóink, akik ténylegesen el is érik azt, vagyis konvertálnak. A különböző célokról itt lehet többet olvasni!

Egyik leghasznosabb eszköz a Google Analyticsben a Google Search Console termékének integrációja. A Search Console (többek közt) segít megmutatni, hogy miként is látja a Google keresőrobotja a mi oldalunkat, illetve milyen hibák, javítanivalók vannak azon, és ami a legfontosabb, lekérdezhető, hogy milyen kulcsszavakra hányadiknak jelenik meg az oldalunk a Google találati listáján. A Google ezen két terméke viszont igazi csapatjátékos, és így együtt már néhány nap adatgyűjtés után is képesek megmutatni, hogy milyen kulcsszavakra mekkora forgalom érkezett az oldalunkra, és aztán ez a forgalom miként is viselkedett! Többet itt lehet olvasni ebben az eszközben rejlő lehetőségekről.

Az Analytics rengeteg beállítási lehetősége és kezelőfelülete elsőre talán elrettentően bonyolultnak tűnhet, azonban szerencsére a Googlenál gondoltak a teljesen kezdőkre is, és összeállítottak egy teljes képzést. Kezdőknek és középhaladóknak egyaránt érdemes körülnéznie a képzések és tippek között!

Cikksorozatunk következő részében megismerkedünk a felhasználói élménykutatás világával, és az is kiderül, hogy mire jó egy hőtérképes elemzés!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük