3 marketing tipp, ha nem akarsz tízezreket költeni


  • Share on Google+

Manapság az egyik leggyakrabban hangoztatott kérdés a „Hogyan hirdessünk pénz nélkül?”. Jó tartalommarketing stratégiával? Közösségi média marketinggel? Growth hacking-gel? Vagy más felkapott marketingfogásokkal? Legtöbbször olyan ötletekkel rukkolunk elő, ami által azonban nem érjük el a kívánt hatásokat. Létrehozunk egy Facebook oldalt, amit senki nem fog látogatni, vagy elkezdünk blogot írni, amit senki nem fog olvasni. De ezek sosem fognak közelebb vinni minket a céljainkhoz. Cikkünkben 3 olyan példát sorolunk fel Nektek, amiken keresztül bemutatjuk a legjobb marketing tippeket és fogásokat, amit Ti is implementálhattok bizniszetekbe, hogy több emberhez tudjatok elérni.

Nicereply

A Nicereply marketing stratégiája nem indult zökkenőmentesen. Az oldal kezelői jelentős összegeket fordítottak arra, hogy növeljék a ROI-t (megtérülést). A legfőbb hirdetési formákat egytől egyig bevetették: PR cikkekre, App Store hirdetésekre, PPC (klikkelés alapú hirdetés) kampányokra áldozták fel büdzséjük legnagyobb részét. Az eredményeket mégsem sikerült elérniük.

Végül, ami a fordulópontot jelentette a cég számára, az a pillanat volt, amikor rájöttek, hogy a termék célközönségének pontos meghatározása nélkül csak feleslegesen költik a pénzt a hirdetésekre. Azáltal, hogy tudatosították magukban, hogy a Nicereply elsődleges target-e az ügyfélszolgálati rendszerek ügyfelei, sokkal hatékonyabban tudták alkalmazni stratégiájukat. Kölcsönös partneri kapcsolatot alakítottak ki a különböző ügyfélszolgálati rendszerekkel, a Nicereply plugin-okat készített a számukra, és ők cserébe a weboldalaikon, blogjaikon és a Twitteren népszerűsítették a céget.

#1 tipp: Első lépésként határozd meg, hogy kikhez szeretnéd eljuttatni a termékeidet, szolgáltatásaidat! Ha megvan a célközönség, sokkal célirányosabban tudod kialakítani a marketing stratégiádat is!

Groovehq

Ez egy egyszerű ügyfélszolgálati eszköz, amelynek klónjai mára teljesen ellepték az internetet – a cég blogja mégis a tökéletes tartalomgyártási stratégia szinonimája is lehetne. A projekt mögött álló Alex Turnbull nem csupán azt a cél tűzte ki maga elé, hogy 100 000 dolláros (közel 28 millió forint) bevételt termel cégének, hanem azt is, hogy az oda vezető utat átlátható módon dokumentálja is a nagyközönség számára. Arról ír, hogy a siker felé vezető úton a cég számára mi vált be, és mi kevésbé. Sok embert vonzott magához – és ezzel sokmindenkivel ismertette meg a fejlesztését, akik folyamatosan követik lépéseit, inspirációt merítenek, és marketing leckéket tanulnak tőle. A 100 000 dolláros bevételt – a blognak is köszönhetően – játszva érte el, sőt! Az új kitűzött célt havi félmillió dollárra növelte. Mindenképpen megéri (fokozott) figyelemmel követni őt.

#2 tipp: Legyen egy kitűzött konkrét célod, és ne hagyd, hogy bármi is eltérítsen tőle! Vess be minden eszközt, amit csak tudsz, hogy elérd ezt a kitűzött célt – egy jól működő blog remek módja, hogy több vásárlót vonzz be!

Baremetrics

A Baremetrics egy olyan eszköz, amely (feltéve, hogy nem használtok Stripe fizető rendszert) egy kattintással áttekinthető statisztikát készít céged fontos adatairól: bevételek, ügyfelek száma, ügyfelek átlagos értéke, felmondási arány, stb. És milyen marketing stratégiát vetnek be? Az összes belső, céges adatukat nyilvánosságra hozzák. Azáltal, hogy megmutatták a nagyközönségnek, hogy nekik miből származnak a bevételeik, úttörőként, példát mutatva alapozták meg az abszolút bizalmat ügyfeleik körében.

A termék demo verziója valójában cégük valós számait mutatja. Ami még ennél is zseniálisabb, hogy ez a lehetőség az ügyfeleknek is adott. Követte őket a Buffer is (egy ismert, nyitott gondolkodású cég) és erről ügyfeleit sem felejtette el tájékoztatni.

#3 tipp: Lépj ki a komfortzónádból! Legyél bátor, tégy egy olyan lépést, amit más még nem tett meg! Az egyediség kulcsfontosságú a marketing területén.