Kategóriák
Ötletek és tippek

10 időmenedzsment tipp vállalkozóknak

Az idő, úgy mint a pénz, az egyik legértékesebb forrás egy vállalkozó számára. Sajnos napjaink csak 24 órából állnak, de az, hogy mennyire hatékonyan tudjuk ezt kihasználni, fogja meghatározni, mennyire lesz sikeres az életünk. Éppen ezért az időgazdálkodás egy olyan művészet, amelyet meg kell tanulnunk és implementálnunk kell mindennapjainkba, ha produktív és eredményes életre vágyunk.

Annak érdekében, hogy vállalkozóként a legtöbbet ki tudd hozni a napi 24 órából, összegyűjtöttünk Nektek 10 olyan tippet, amelyek segíthetnek, hogy viszonylag rövid idő alatt produktívvá váljunk.

1. A reggeli rutin számít!

A világ legsikeresebb emberei közül sokan kezdik korán a napot. Ha felébredsz korábban, mint a versenytársaid, akkor több munkát végezhetsz el, még mielőtt a többiek kikelnének az ágyból. Reggelente amúgy is agyi kapacitásunk magasabb szinten van, mint délután, így próbáld meg besűríteni a legfontosabb feladatokat még a délelőttre! Ha azonban eddig nem keltél korán, akkor beletelhet egy kis időbe, mire hozzászoksz ehhez. Mindenképpen lépésenként haladj: ha eddig minden reggel 9-kor keltél, ne próbálj meg egyből 5-kor kelni másnap!

2. Rend a lelke mindennek!

A zűrzavar negatív hatást gyakorolhat a produktivitásra. Natalie Schrier, az amerikai Cut the Clutter szervezet alapítója szerint az eszközök, irodai kellékek egy helyen való tárolása a munkahelyen a legügyesebb és legegyszerűbb módja annak, hogy hatékonyságunkat növeljük. Fordíts egy kis időt arra, hogy a munkakörnyezetedben rendet tarts, és máris kevesebb idő fog elmenni olyan felesleges tevékenységekre, mint például a tűzőgép megkeresése. Ugyanez vonatkozik egyébként a virtuális környezetedre is: próbáld jobban rendszerezni mappáidat, fájljaidat számítógépeden! Egy rendezett környezet segít abban, hogy tisztábban gondolkodj, és távol tartsd magad a zűrzavartól.

3. Felesleges megszakítások nélkül dolgozz!

Bár az okostelefonok hasznosak lehetnek, ezek többnyire felesleges zavarokat generálnak. Amikor egy-egy értesítés, üzenet megszakítja a hatékony munkát, igen zavaró tud lenni. Nem is beszélve arról, hogy utána sokkal nehezebben tudunk visszatérni a flow állapotába. A hatékony munkavégzés érdekében a legjobb, ha kiiktatjuk a zavaró tényezőket, amíg ténylegesen csak a munkára szeretnénk koncentrálni. Amikor a legfontosabb feladatokat végzed, kapcsold ki az értesítéseket, sőt a legjbb, ha telefonodat félre is teszed!

4. Egyszerre egy feladatra összpontosíts!

Bár a multitasking egyre inkább az „elvárás” kategóriába tartozik a legtöbb munkahelyen, mégis nagyban akadályozhatja produktivitásunkat. A leghatékonyabb embereke egyszerre mindig csak egy feladatra koncentrálnak 100%-os energiabefektetéssel. Mivel nincsenek rákényszerülve, hogy egyszerre több felé figyeljenek, így tudják hamarabb befejezni az adott feladatot, mielőtt a következőre lépnének át.

5. Használj időmenedzsment eszközöket!

Ha túlnyomórészt számítógépen vagy laptopon dolgozol, érdemes fontolóra venned egy olyan időkezelő szoftver használatát, amely nyomon követi tevékenységeidet. Szerencsére rengeteg olyan eszköz létezik manapság, amelyekkel kézben tarthatjuk mindennapjainkat. Időmenedzsment szoftverek alkalmazása nagyon jó visszajelzés is lehet arról, hogy ha egyszerre egy vagy több dologgal foglalkozunk, az hogy fogja befolyásolni az egyes feladatokra fordított időt.

6. Delegálj és automatizálj!

A sikeres vállalkozók nem maguk végeznek el minden egyes részfeladatot. Ahol csak lehet, a feladatok delegálása mellett teszik le a voksukat. Így nekik ténylegesen csak a legfontosabb dolgokkal kell foglalkozniuk, amiket mások nem tudnak elvégezni. A mai modern világban a technológia segítségével számos feladatot automatizálni is tudunk, ami ismét időt takaríthat meg nekünk.

7. Tervezz előre!

Az egyik legjobban bevált sikerrecept a tervezés. Ha konkrétan leírod magadnak, és a szemed előtt látod, hogy milyen feladatokat kell elvégezned az adott héten/napon, sokkal jobban be fogod tudni osztani az idődet.

8. Szünetre is szükség van!

Nem véletlen, hogy az iskolában sem tartották meg az összes órát egy huzamban. Szünet nélkül a monoton munka még unalmasabbnak tűnhet. Ha pedig kreatív munkát végzünk, a szünetek fognak biztosítani minket arról, hogy újabb és újabb ötletekkel tudjunk előállni a nap folyamán. Ütemezz be egy 15 perces szünetet minden 90 perc munka után. A szünetet aktív vagy passzív pihenéssel töltsd: sétálj, hallgass zenét, pihenj! A legfontosabb, hogy olyasmit csinálj, ami merőben más, mint a munkád!

9. Kezeld az érzelmeidet!

A negatív érzelmek, mint a düh, az irigység és a féltékenység, sok energiát igénybe vehetnek. A rendkívül energikus emberek általában jó hangulatban vannak, és megtanulják hatékonyan kezelni az érzelmeiket. Ha magánéleti problémáid vannak, hagyd őket otthon! Ha pedig az üzleti életben ér el egy negatív érzelem-hullám, ne próbálj meg csak azért is a munkával foglalkozni! Egyfelől nem leszel túl hatékony, másfelől felesleges összetűzésekbe kerülhetsz munkatársaiddal/ügyfeleiddel. Kapcsolj ki, egy óra futás (vagy boksz) után biztos, hogy máshogy fogod látni a dolgokat.

10. Merj nemet mondani!

Egy sikeres ember képes nemet mondani. Ha úgy látod, hogy már ki se látsz a sok munkád mögül, akkor ne vállalj el egy új ügyfelet, csak azért, mert nem akarsz nemet mondani! Még akkor sem, ha egy jó barátodról van szó! Tartsd szem előtt, hogy éppen milyen feladataid vannak, mik fognak közelebb vinni kitűzött céljaidhoz! Ha pedig egy olyan lehetőség kopogtat az ajtódon, ami az ellenkező irányba lendítene, akkor nem muszáj elvállalnod! A döntés a Te kezedben van!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük