Szerezz lendületet vállalkozásodnak digitális marketing stratégiával!


  • Share on Google+

A modern marketing világában a marketing erőfeszítéseinek jelentős részét képezi a digitális marketing stratégia kidolgozása. Ennek pedig egyre nagyobb szerepet kell tulajdonítanunk, hiszen a fogyasztók, potenciális ügyfeleink mindig „online” vannak.

Már magunk mögött hagytuk azokat a napokat, amikor egy óriásplakát hirdetésre vagy egy első oldali hirdetésre kellett nagyobb összegeket költenünk. Manapság a marketing tevékenységek meghatározó része a közösségi médián, az interneten történik, ami a legjobb módja annak, hogy egy releváns közönséget globális szinten célozhassunk meg, tizedannyi költséggel karöltve.

Mi is az a digitális marketing stratégia?

Egyszerűen fogalmazva, a digitális marketing stratégia olyan terv vagy cselekvési terv, amely lefedi és meghatározza az üzlet tevékenységének minden lépését, hogy az az online marketingcéljait elérhesse. A technológiai üzletág növekedése kulcsfontosságú szerepet játszik, éppen ezért egy jó digitális marketing stratégia meghatározó lehet abban, hogy vállalkozásodat ígéretes márkává alakítsd.

Hogyan építsünk fel egy hatékony digitális marketing stratégiát?

Digitális marketing stratégiád bizniszed természetétől függően változik, és nagyban függ a kitűzött üzleti céloktól is. A digitális marketing stratégia felépítése hatékony módja a célok összpontosítására és ezen célok elérésére.

Az alábbiakban összeszedtük Neked, hogy hogyan tudsz egy átfogó és hatékony digitális marketing stratégiát kidolgozni.

1. Ismerd meg a célközönséged!

Az üzleti marketing stratégia célja az, hogy sikeres vállalkozást hozzon létre. Ezért elengedhetetlen, hogy meghatározzuk, hogy ki a célközönségünk, kikhez szeretnénk elérni. Potenciális vevőkörünk meghatározása az első lépés a siker felé vezető úton.

Attól függően, hogy B2C vagy B2B vállalkozásod van, változni fognak a kérdések is, ami alapján meghatározod célközönségedet.

Demográfiai tényezők:

  • Elhelyezkedés
  • Kor
  • Jövedelem

Pszichográfiai tényezők:

  • Milyen célra vagy célokra szolgál a termék?
  • Mik a kihívások az ügyfeleiddel szemben?
  • Mi a célközönség érdeklődési köre?
  • Milyen értékeket vagy szempontokat hangsúlyoz a célközönség a legjobban?

2. Határozd meg a céljaidat, és hogy hogyan érheted el azokat!

Általánosságban elmondható, hogy a digitális marketing céljainak tökéletesen összhangban kell állniuk üzleti céljaival. Ha például egy vállalat 25%-kal szeretné növelni az online bevételt, marketing célok között szerepelni fog a nagyobb forgalom irányítása a weboldalra. Céljaidat mérheted is, a Google Analytics talán a legjobb eszköz erre.

3. Értékeld meglévő digitális marketing stratégiád!

Vedd figyelembe a már meglévő marketing stratégiát, de határozd meg azokat a pontokat, ahol módosíthatod, hogy jobb eredményeket érj el!

Milyen digitális eszközöket használtál eddig? Van weboldalad? Milyen közösségi platformokon jelenik meg vállalkozásod?

Mennyire látható a vállalatod/márkád? Milyen PR tevékenységeket folytattál eddig? Milyen vélemények, visszajelzések olvashatók online a termékeddel/szolgáltatásoddal kapcsolatban? Milyen az értékelésed az egyes platformokon?

Milyen fizetett eszközöket használsz? Van Google Ads fiókod? Milyen költségek merülnek fel hirdetésekkel, szponzorált tartalmakkal kapcsolatban?

4. Tervezd meg a tartalomstratégiát!

A tartalommarketing az egyik leggyakrabban alkalmazott stratégiai eszköz. Fizetett és organikus platformokon keresztül kell megfelelő tartalmat megosztanod, amivel saját weboldaladra irányíthatod a célközönséged. A tartalom kulcsfontosságú a digitális marketingtervhez, mivel segít nagyobb forgalmat generálni, és a felhasználókat ügyféllé alakítani.

A SEO (Search Engine Optimization – keresőoptimalizálás) és kulcsszóstratégia hozzájárulhat a jó tartalomstratégiához. Egy alapos kulcsszókutatás segít megtalálni a megfelelő kulcsszavakat a legrelevánsabb közönség elérésére. A hatékony tartalomstratégia megtervezése valóban csodákat tehet a digitális marketingstratégia kiegészítéseként.