Hogyan építsünk fel egy online közösséget?


  • Share on Google+

Egy online közösség számos előnnyel szolgálhat nemcsak a vállalkozásod, de a vásárlóid számára is. Hiszen itt alakíthatsz ki kapcsolatokat, megismerheted vevőköröd, mindemellett pedig vevőid is egy olyan csoportban fogják találni magukat, ahol hasonló érdeklődésű emberekkel lesznek körülvéve.

Manapság, ha üzleti előnyre szeretnénk szert tenni, elengedhetetlen a támogató közösség, az olyan lojális és megbízható vásárlói kör, ami egyre csak előrelendíti cégünket és így jelentősen hozzájárul üzleti sikereinkhez. Az online tér sokmindenhez hozzásegíthet minket, nemcsak az online közösségünk kialakításához, de a folyamatos kommunikációhoz, a visszajelzésekhez is nagy segítséget jelenthet.

De hogyan is fogjunk hozzá egy online közösség kialakításához? Olvassatok tovább, hogy megtudjátok!

Találd meg a célközönséged!

Ha már meglévő termék/szolgáltatás köré szeretnél közösséget építeni, akkor ez a lépés egyszerű lesz: a célközönség a vásárlóidból alkotott csoport lesz. Ha még csak elméletben létezik a terméked vagy szolgáltatásod, akkor az a célcsoport, akiknek el szeretnéd adni őket, lesz az online közösséged alapja.

Válassz platformot!

A közösségi média előnyeiről nem győzünk eleget beszélni. Ebben az esetben is előnyünkre fordíthatjuk a social media nyújtotta lehetőségeket. Hozz létre Facebook csoportot, Twitter vagy Instagram fiókot, amin keresztül vásárlóid kapcsolatba léphetnek Veled és a hasonló érdeklődési körű emberekkel! Vezess blogot, ahol olyan témákkal foglalkozol, amik a célközönséged számára érdekesek lehetnek, amik hasznos ötletekkel, tippekkel látják el őket, valamint ahol nekik is lehetőségük van beszállni a beszélgetésbe!

Állíts fel irányelveket, szabályokat!

Hogyan kommunikálhatnak egymással és Veled a közösség tagjai? Milyen az elfogadott stílus, viselkedésforma a csoportodban? Fontos, hogy bizonyos iránymutatást adj a tagoknak, hogy tudják, mire számítsanak, ha a közösség tagjai szeretnének lenni/maradni. Kösd ki, hogy milyen témákban kezdeményezhetnek beszélgetést, hogyan viszonyuljanak a többi taghoz, vagy, hogy engedélyezett-e hirdetéseket megosztani!

Biztosítsd a rendszeres interakciót!

Ha már megvan a célközönség és megvan a platform, akkor eljutottál arra a pontra, hogy lefektetted online közösséged alappilléreit. Azonban itt még nincs vége! Posztolj rendszeresen, ossz meg képeket, blogbejegyzéseket, cikkeket, videókat az általad kiválasztott témákban, és biztosítsd a közösség tagjainak az interakciók, beszélgetések felületét! Te is segítsd a csoporttagokat biztató, kedves szavakkal, kérdésekkel, hogy a beszélgetés folyamatos legyen!

És ha már a kérdéseknél tartunk: Kérd ki a közösség tagjainak a véleményét egy-egy témáról! Például: kérdezd meg, hogy mit gondolnak, mi a legjobb képszerkesztő alkalmazás, vagy hol találhatjuk meg a legjobb online tanfolyamokat! Ezzel nemcsak az interakciót támogatod, de érezteted a közösséggel, hogy egyenrangú partnerként kezeled őket és értékeled a véleményüket! Ez pedig a kölcsönös tisztelet és megbecsülés kialakulásához vezet, ami nélkül nincsen jól működő (online) közösség!