Mit várnak a márkák az influencerektől?


  • Share on Google+

Az Influencer marketing egy milliárd dolláros üzlet. A 2019-es előrejelzések szerint különböző brandek 2,38 milliárd dollárt fognak költeni influencerekre. Egyes magyar bloggerek, a youtuberek és az instagrammosok is sok pénzt kereshetnek a közösségi hálókon. Mit keresnek a márkák, amikor kiválasztják az influencereket kampányaikhoz, és mit várnak tőlük?

Értékek és teljesítmény

A brand marketingesei az influencereik közül kiválasztják ki a brand nagyköveteit. Az offline kampányokhoz hasonlóan, itt is szorosan figyelemmel kisérik a teljesítményüket, nézettséget, értékeiket és aktivitásaikat. Továbbá ellenőrzik, hogy volt-e bármiféle botrány részese, voltak-e összeegyeztethetetlen nyilatkozatai más embercsoportokkal szemben, vagy, hogy általában mennyire illeszkedik az influencer a márkához. Nem érdeke a brandnek olyan influencerekkel együttműködni akik korábban versenytárs termékeit mutatták be, vagy akik mindennel foglalkoznak szalámitól a vadászrepülőig.

Az influencerektől is eredményt várnak

A márkák figyelembe veszik az influencer közönségét és azok demográfiai összetételét. Ha egy brandet elsősorban Magyarországon szeretnék népszerűsíteni, értelemszerűen nem fogja érdekelni egy olyan influencer akinek a magyarországi nézőközönsége 20%. Az adatok hitelességét ellenőrzik, ma már rengeteg eszköz létezik a vásárolt követőket felsorakoztató etikátlan influencerek kiszűrésére.

A tartalom nélküli tartalom

Nagyon fontos a tartalom megfelelő fókuszálása. Akár mikroblogok vagy nanoblogok is működhetnek együtt nagy brandekkel. Természetesen fontos a megfelelő tervezés is, minőségi megjelenéssel és az egyedi stílussal együtt. A márkának meg kell látnia a megfelelő “illeszkedést”, vagyis azt az influencert aki számára vonzó tartalmat hoz létre, vonzza a nézőket és a megküldött ismertető szerint bemutatja a márkát.

Egy szelfi a tükörben nem elég

Sok influencer még mindig úgy véli, elég egy kép a termékkel és kész. De a márkák ma autentikusságot és egyediséget várnak. Nem csak a kapcolati hálóért fizetnek, hanem a brand köré épített tartalomért is. Vicces, egyedi és kreatív termék megjelenítés fontos a követők számára.

Profizmust várnak az influencerektől

Az influencerek a modern kor celebjei és többen úgy is viselkednek. Ahogy vannak jó és rossz ügyfelek, úgy vannak jó és rossz influencerek is. Határidők betartása és a felhasználási feltételeknek való megfelelés ma már alapvető elvárás. Egy amerikai PR cég nemrég beperelte a népszerű influencert, Luka Sabbat-ot, mert nem teljesítette a szerzdődésben foglaltakat (3 instastory + 1 post helyett 1 instastory + 1 post lett belőle). 

Mit tehetsz ha egy kisebb influencer vagy és egy nagy brandet szeretnél képviselni?

  1. Légy kezdeményező és készíts egy tervet arra vonatkozóan, hogy hogyan tudnád a brandet a tartalmadba beilleszteni. Akár készíthetsz pár tartalmi postot is előre. Ne feledd, a nagy brandek marketingesei ismerik egymást, ajánlják egyásnak a jó influencereket.
  2. Próbáld meg kideríteni, hogy melyik manager vagy ügynökség dolgozik influencerekkel a kiszemelt brand esetében. Ha csak az info-ra vagy pr email címre küldöd az anyagodat, az valószínűleg el fog veszni. 
  3. Keresd meg egyik ügyfelünket, a Star Network-öt. Ők az ország vezető influencer marketing cége, biztosan tudnak neked majd segíteni.