Kategóriák
Ötletek és tippek

Mint mondj a webfejlesztőnek?

Egy új weboldal létrehozása minden vállalkozás életében fontos lépés. De hogyan érdemes készülni rá? Ebben a posztban olyan tippeket adunk, amivel megkönnyítheted a saját munkád és a webfejlesztő dolgát is. Ha betartod a posztban leírtakat, akkor extra munkaórákat és pénzt spórolhatsz meg a fejlesztés ideje alatt. Ez a poszt tehát azoknak szól, akik most indítanának céges weboldalt, vagy a jelenlegi oldaluk átalakításán gondolkodnak.

Meséld el a cég lényegét

Mi pontosan a cég fő tevékenysége és küldetése? Hol vannak telephelyei, mik voltak a cég történetének fontosabb mérföldkövei? Milyen terméket árul, gyárt, milyen szolgáltatásokat kínál. Lehet elsőre ezek nem tűnnek fontosnak a weboldal szempontjából, azonban a weboldal struktúrájának kialakításánál és az online marketing tervezésénél minden aprónak tűnő információ segíthet. 

Mi legyen a weboldal neve

Az egyik legfontosabb teendő egy jó név kitalálása. Ha már rendelkezel márkanévvel, vagy cégnévvel, amit ismernek a vásárlóid, akkor célszerű azt használni. Ha még nincs, akkor az ötleteidet könnyen ellenőrizheted a Webonic domain oldalán. A végződés általában .hu, de természetesen mást is választhatsz. A név legyen lényegretörő, és könnyen megjegyezhető. További tippeket a névadásról ebben a cikkünkben találsz. A domain nevet te magad is bejegyezheted (mi ezt javasoljuk), de a fejlesztő is meg tudja tenni helyetted. 

A domain név sokszor kerül grafikai anyagokra, hirdetésekre, értékesítési brosúrára, ezért érdemes ezt korán eldönteni.

A domain név sokszor kerül grafikai anyagokra, hirdetésekre, értékesítési brosúrára, ezért érdemes időben kitalálni és lefoglalni.

A célcsoportod

Próbáld meg a lehető legpontosabban megfogalmazni, hogy kinek szól a termék, vagy szolgáltatás, aminek a weboldalt készül. Ha több célcsoportod van, akkor mindegyikről adj néhány mondatos leírást a fejlesztőnek. Ez segít majd, hogyan olyan oldal készüljön design és stílus tekintetében, amit az ügyfeleid magukénak érezhetnek majd. A meglévő vásárlókat és felhasználókat pedig megkérdezheted arról, mit látnának szívesen a weboldalon, miről kellene számukra több információ.

A weboldalad céljainak listája

A célcsoport után következő lépés a konkrét célok megfogalmazása a weboldallal kapcsolatban. Ez azoknak az üzleti elvárásoknak a gyűjteménye, amit vállalkozóként/cégként el akarsz érni a weboldalad segítségével. Ezeket később különböző marketing kampányokkal is erősítheted, de mindennek egy jó weboldal az alapja. Néhány gyakori cél:

  • Online jelenlét megalapozása modern és reszponzív weboldallal.
  • Közvetlen értékesítés növelése webáruház készítésével.
  • Márkaismertség növelése meglévő vagy új célcsoportnál.
  • Bejövő üzenetek, hívások, megrendelések, ajánlatkérések digitális kezelése.
  • Információk, adatok, dokumentumok megosztása
  • Munkaerő toborzás, karrier lehetőségek megosztása

A sort még sokáig lehetne folytatni. A lényeg, hogy minden ilyen célt érdemes fontossági sorrendben egy listába gyűjteni, majd odaadni a fejlesztő számára. 

A versenytársaid weboldalai

Kik a versenytársaid és hogy néz ki az online jelenlétük? Mi az, amit jól csinálnak, és mi az, amit mindenképpen jobban szeretnél megjeleníteni a weboldalon? Tartalmi és design elemeket, és természetesen website funkciókat is emelj ki ilyenkor. Fontos, hogy nem másolni, vagy követni kell a versenytársakat, azonban ha vannak olyan funkciók/elemek, ami az adott iparág minden szereplőjére érvényesek, azt a fejlesztő számára mindenképp érdemes jelezni.

Megjelenés és design ötletek

A fenti alapozás után jöhet az egyik legkreatívabb és emiatt sokak számára legnehezebb rész, a weboldal vizuális formája és megjelenése. A fejlesztés folyamatát azzal tudod segíteni, ha összegyűjtesz olyan weboldalakat, amelyek nagyon tetszenek a színeik, képi világuk, vagy akár a betűtípus miatt. A grafikusnak, designernek pedig adj egy leírást, vagy olyan kifejezéseket, amit szeretnél viszontlátni az oldalon. Például: “Az oldal az egészségről és annak megőrzéséről szól, a hangulata legyen motiváló, a képi világában pedig jellemezze a sport és az egészséges táplálkozás.”

A webtárhely körülményei

Ahogy ez ház sem mindegy, hogy milyen telken helyezkedik el, úgy a weboldal esetében is fontos a webtárhely azaz hosting infrastruktúra. A Webonic megfelelő árakon kínálja a tárhelyet a leendő weboldal fejlesztéséhez. Mindezt érthető felületen és nyelven tesszük, így akkor is érteni fogod, ha nem vagy informatikus. Nálunk biztos lehetsz a gyorsaságban és abban is, hogy az oldaladról biztonsági mentés készül. 

Várható büdzsé

Végezetül el kell dönteni, hogy mekkora összeget szánsz a fejlesztésre és az egyéb felmerülő költségekre. A domain címnek éves díja van, a tárhelyet havi és éves elszámolásban is lehet rendelni. Ezen kívül a fejlesztésnek lesznek egyszeri költségei, valamint az oldal karbantartásáról is érdemes megállapodni a fejlesztővel. Ha minden megvan, akkor a fentiekkel együtt érdemes árajánlatot kérni több weboldal készítőtől is. 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük