9 kérdés a honlapod hatékonyabb működéséhez


  • Share on Google+
Tedd a szívedre a kezed és csak őszintén!

Tedd a szívedre a kezed és csak őszintén!

Gondoltad már egyszer is, hogy mivel a honlapod nem igazán eredményes, nem is éri meg vele foglalkozni?

Ha azon jár a fejed néha, hogy inkább nem is kell a weblap, akkor most lépj két emberes lépéssel távolabb, hogy tisztán láthasd, mi is okozhatja az oldalad eredményességének, azaz eredménytelenségének* problémáit.

Mi többször találkoztunk már hasonló álláspontú ügyfelekkel.
Most megpróbálunk neked is  segíteni. Tarts velünk!

* Ha úgy gondolod, a honlapod jól teljesít, elégedett vagy vele, akkor mi veled örülünk, hiszen ez szuper dolog. Azt jelenti, hogy (a webmestereddel) jó munkát végeztek. Ugyanakkor egy pár percet neked is hasznos lehet az összeállításra szánni. A biztonság kedvéért érdemes ellenőrizned, lehet-e még valamin javítani. Hiszen még mi is találtunk néhány pontot, amire jobban kell figyelnünk.

Sajnos kerek perec meg kell mondanunk, hogy a weboldalad akkor nem elég hatékony, ha nem dolgozol rajta eleget, rendszeresen.
Ezt sajnos nem lehet megkerülni. Ugyanakkor ez nem is olyan nagy ördöngösség, mint amilyennek elsőre tűnik. Hogy megkönnyítsük az első lépéseket, összeszedtük, mik azok a problémakörök a honlapoddal kapcsolatban, amiket akár házon belül vagy a honlapfejlesztőtök segítségével is gyorsan tudtok orvosolni.
Lássuk a kérdéseket! Ha tényleg szeretnél eredményeket látni, őszintén válaszolj!

Veled párhuzamosan mi is magunkba nézünk...

1. Tudod hogyan frissítheted a honlapod tartalmát? Kéznél van az az ember, aki tudja?

Érdemes a honlapodat úgy kialakíttatni már kezdetben is, hogy te vagy a cégből valaki, aki mindig elérhető, legalább alapszinten tudja szerkeszteni, frissíteni a tartalmát. Ha erre nincs lehetőség, akkor fontos olyan honlapkészítőt választani, aki fél-egy-két év múlva is rendelkezésre áll majd, és őt megbízni arra, hogy az irányításotokkal folyamatosan frissen tartsa az oldalt.

Nálunk is ezért WordPress vagy DokuWiki alapú néhány aloldal, hogy ne kelljen mindig a tech szaki segítségét kérni. Pl. ilyen oldal nálunk a blog is.

2. Kristálytisztán tudod, hogy mi a weboldalad célja? Annak megfelelően működik a honlapod?

Évekkel ezelőtt elég volt, ha bemutatkozott egy cég az interneten. Most már az a cél, hogy aktívan érdeklődőket vonzzon az üzletedbe a honlap. Ha az utóbbira már nem alkalmas, akkor érdemes a weboldalt mielőbb  átszerkeszteni, átalakíttatni.

Láttad már a http://webonic.hu oldalon az ingyenes kipróbálás lehetőséget? ;)

3. Mikor frissült utoljára az oldalad?

Adott egy honlap, ahol jól láthatóan 3 évvel ezelőtti az utolsó információ. És van egy másik, amire a múlt héten tettek fel egy új cikket/referenciát/árlistát/eredményt a tulajdonosok. Szerinted melyik oldal tulajdonosát fogja nagyobb bizalommal választani a látogató?

Ha mondjuk te is használsz idézeteket az oldaladon, érdemes mindig a legfrissebeket előre tenned. (http://www.webonic.hu)


4. Élnek a megadott elérhetőségek a honlapodon?

Nagyon gyakori hiba, pedig ezen a legkönnyebb javítani. Ha több éve nem használt telefonszám, kettővel ezelőtti iroda vagy üzletcím, sosem működő e-mail cím szerepel az oldaladon, esélyt sem adsz az érdeklődőknek, hogy megtaláljanak!

Le is ellenőriztük gyorsan a saját oldalunkat. Minden rendben, egyelőre nincsen szükség frissítésre. :)

5. Ha most látnád először a honlapod, érdekesnek, hasznosnak találnád?

Ha úgy érzed, nem tudsz elég tárgyilagos lenni, kérj meg erre egy ismerőst. Kérdezd meg tőle, ő mennyi időt töltene az oldaladon? Megkeresne-e utána? Ha igen, miért? Vagy miért nem? Egy szűz szem sokszor olyan alapvető, de meghatározó hibákat is kiszúrhat, amit számodra belülről szinte lehetetlen észrevenni.

Nálunk most átlagosan 1 perc 25 másodpercet tölt minden új látogató. Ezen is lehet még javítani, de valószínűleg sokkal hamarabb tovább kattintanának, ha nem találnák az őket foglalkoztató információkat.

6. Mit lehet kiolvasni a honlapod szövegéből a termékedről?

Az érdeklődők leggyakoribb kérdéseire ad választ az oldalad vagy csak a céged történetét írja le?
Rövid, jól áttekinthető megoldások az őket foglalkoztató problémákra, kérdésekre hatékonyabban vezetik majd hozzád őket, mint egy hosszú, tagolatlan bemutatkozás. Mutasd meg, hogyan segít a terméked, szolgáltatásod, hogy lehet hozzájutni, mennyibe kerül, milyen garancia van rá.

Van pár kérdés-válasz nálunk is a leggyakoribb témákról. Ezt például nekünk is ideje lenne átnézni, frissíteni.

7. Passzív megfigyelésre vagy azonnali cselekvésre késztet az oldalad tartalma?

Biztasd minél hamarabbi kapcsolatfelvételre a látogatód! Hangsúlyozd, hol kérdezhet, hogyan rendelhet! Ha már a honlapodon jár egy érdeklődő, ne engedd el anélkül sem, hogy megpróbálnád közelebb csábítani magadhoz. Adj neki valami hasznosat (pl. tudást, hírlevelet, termékmintát), cserébe kérd el az elérhetőségét, hogy kapcsolatot tudj tartani vele a látogatása után is.

A Gyümölcstárhely oldalán például az online chaten sokszor azonnal kérdeznek a látogatók, és mi így rögtön közelebb tudjuk őket juttatni a megfelelő csomag kiválasztásához.
nagyító alatt a chat ablak

8. Könnyen lehet navigálni az oldalon vagy inkább egy labirintusra hasonlít a menürendszer?

Az átlagos internetező az oldal megnyitását követő 7 másodperc alatt szűri le, hogy megtalálta-e a keresett információt, vagy tovább kell böngésznie máshol. Könnyítsd meg a helyzetét azzal, hogy átlátható, egyszerű a honlapod menüje, és a számára legfontosabb infókat találja meg leghamarabb.

Mi az egyszerűség hívei vagyunk, de a visszajelzések alapján szükség lenne még néhány menüpontra, így a következő verzióban ezt mindenképpen javítani fogjuk.

9. Méred a honlapod hatékonyságát?

Ha nem, akkor sürgősen nézd meg a honlapod látogatói statisztikáját! Ahhoz ugyanis, hogy lásd, mi történik az éterben, milyen hatása van ténylegesen a honlapodnak, mindezt mérned kell. Arról, hogy ezt hogyan teheted meg, itt írtunk korábban: https://webonic.hu/blog/sok-honlaplatogatot-kivanunk
Emellett megkérdezheted az új ügyfeleidet is, látták-e a honlapod, azon keresztül érkeztek-e hozzád.

Naná! Gőzerővel! Folyamatosan figyeljük a statisztikákat és igyekszünk lefordítani a számok jelentését, hogy napról napra jobb eredményeink legyenek.

+1 Megfelelő emberek megfelelő számban találják meg a honlapod az internet tengerén?

A keresőoptimalizálás igen összetett műfaj. A honlapod címének a névjegykártyádon való megjelenésétől a Google hirdetésen keresztül a PR cikkek megjelenéséig sok minden beletartozik. Ha nem kidolgozott a weboldalad esetében ez a terület, erre is mindenképpen időt és energiát kell szánni. Minél jobban célzod meg a lehetséges érdeklődőket, annál hatékonyabb lesz a honlapod. Ebben a kérdésben kezdetben mindenképp érdemes szakértői segítséget kérned.

A mi látogatóink 25%-a érkezik most keresőből és reméljük egyre többen lesznek! A blog és a Tudásbázis folyamatos tartalomfejlesztése például segít minket ebben, és még az érdeklődőknek is hasznos. :)

No, dereng már valami? Mi bizton állíthatjuk: máris közelebb jutottál ahhoz, hogy jobban kihasználd a honlapodban rejlő lehetőségeket most, ha ezeket most végiggondoltad.

Persze a problémák tudatosítása nem elég! Minél hamarabb lépj akcióba, ha valahol gond van! Hiszen a honlapod olyan, mint egy kert. Nem elég a pillanatnyi adottságait ismerned. Gondoznod is kell, hogy bő termést adjon!
Ha nem vagy gyakorlott kertész, akkor próbáld megtalálni a forrásokat, ahonnan tájékozódhatsz. Az interneten találsz számos kreatív, mégis legtöbbször egyszerűen megvalósítható ötletet, amivel növelheted a honlapod konverzióját. Olvass bele rendszeresen néhány online marketinggel, honlapkarbantartással foglalkozó blogba, hogy az első lépéseket egyedül is meg tudd tenni.

Ha pedig kisebb energiaráfordítással, gyorsan szeretnél nagy eredményeket elérni, keress egy szakembert, aki segít a honlapodat profibbá tenni.

Drukkolunk, hogy fejlődni tudj! 🙂

Reméljük nekünk is sikerül! :)

Leave a Comment

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..