Blogdizájnnal a nagyobb konverzióért


  • Share on Google+

Ha megérett benned a gondolat, hogy elkezdesz blogolni, akkor itt az ideje, hogy lendületbe hozzuk a bizniszt! Ha már egyszer időt és energiát fogsz abba fektetni, hogy rendszeresen osztasz meg blogbejegyzést, akkor nem árt jól is csinálni! Segítünk Neked, hogy hogyan is használj olyan dizájnt, ami hozzájárulhat a nagyobb konverzióhoz. Mert ugye, ha nincs, aki olvassa, akkor miért is van egyáltalán blogunk?

Ha már kiválasztottad a platformot, akkor megtetted az első lépéseket a siker felé. Ha nem, akkor a WordPress-t ajánljuk, nem csak azért, mert ingyenes, de rengeteg elérhető téma és dizájn közül is válogathatsz. Cikkünkben összefoglaljuk, mire is kell figyelni, amikor a blogdizájnnal kapcsolatban hozunk döntéseket.

Színek

Bár az alapvető irányelvekről már egy korábbi cikkünkben is szó esett, ismét kis szeretnénk emelni, hogy mennyire fontos a megfelelő színválasztás. Érdemes letisztult, egyszerű dizájn mellett letenni a voksunkat. A színek mindenképpen harmonizáljanak egymással, és illeszkedjenek a vállalkozásunk arculatához is! Ha a logónkban piros szerepel, akkor célszerű elkerülni a sötétlilát a blogdizájn felépítésekor.

Képek

Ha már említettük a színeket, akkor ne feledkezzünk meg a képekről sem! Egyrészt elengedhetetlen, hogy a képek szorosan kapcsolódjanak a tartalomhoz, másrészt fontos esztétikai értékük is. Törekedjünk minőségi képek használatára, de kerüljük el a túl nagy fájméreteket, hiszen azok hozzájárulhatnak a lassabb betöltési sebességhez. A túl sok kép használatát is mellőzzük, hiszen elvonhatják a figyelmet arról, ami igazán fontos: a tartalomról. A harmónia és az egyensúly: ezek a kulcsszavak képválasztásnál!

Elrendezés

Senki sem szereti, ha egy oldal túlzsúfolt. Mivel blogról van szó, állítsuk be úgy az elrendezést, hogy a bejegyzések címe jól látható legyen, akár egy rövid „sneak peak” szöveget is meghagyhatunk, hogy tudják az olvasók, mire is számíthatnak, ha továbbolvasnak. Ha több kategóriák van, akkor bizonyosodjunk meg róla, hogy a menüpontok között könnyű a navigáció, a menü legyen látható! Az egyes kategóriák nevei szemléltessék, milyen tartalmak is várhatók, ha ide kattintanak a felhasználók!

Mobil-optimalizálás

Manapság a mobileszközök egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek, és egyre több az olyan ember, aki a desktop helyett a mobil nézetet részesíti előnyben. Éppen ezért nem szabad túl kicsi jelentőséget tulajdonítani ennek a témának! Győződjünk meg arról, hogy mobil, illetve tablet nézetben is olvashatóak a tartalmak és átjön a dizájn, amit az asztali nézetben is beállítottunk.

Kereső

Amikor elkezdünk blogot vezetni, eleinte nem is gondolunk bele, hogy valamikor majd 50, 100, vagy 200 bejegyzésünk is lesz. Érdemes már az elején felállítani egy keresőt, hogy a felhasználók könnyen megtalálják azokat a tartalmakat, amik ténylegesen érdeklik őket. Kerüljük el, hogy az olvasónak több 10 oldalon keresztül kelljen minden egyes címet elolvasnia, hogy végre eljusson ahhoz az egy cikkhez, ami miatt az oldalunkra látogatott! A kategóriáknak itt is nagy szerepük van, de a kereső is egy kritikus pont. A kereső legyen jól látható, könnyen elérhető és hangsúlyos!

Tartalom

Bár cikkünk főként a blogdizájnnal foglalkozik, elengedhetetlen, hogy néhány mondatot a tartalomról is írjunk. Nem győzzük elégszer hangsúlyozni, hogy minden egyes elemnek összhangban kell állnia az arculatunkkal! A tartalom pedig az egyik legfontosabb elem a mix-ben. Ha a dizájnnal akár jól is el tudjuk adni magunkat, de a bejegyzések színvonalon aluliak, akkor hiába foglalkoztunk annyit a honlapunkkal. Figyeljünk rá, hogy olyan témákról írjunk, amik a saját bizniszünknek megfelelőek, amikben mi is profik vagyunk! Ha a dizájnt és a tartalmat megfelelően összehangoljuk, akkor az már félsiker, és nyugodtabban állhatunk neki az olvasószám növeléséhez. És itt jön képbe a SEO.

Leave a Comment

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..