Hogyan építsünk fel egy weboldalt a legelejétől? – 5 lépés a siker felé


  • Share on Google+

Nem titok, hogy manapság már több, mint 3 milliárd ember rendelkezik interneteléréssel. Az okostelefonoktól kezdve, a laptopokon át, az asztali számítógépekig – már mindenhonnan elérhető a világháló. Az interneten való megjelenés, vagyis a weboldal, rengeteg vállalatnál is elengedhetetlen, és ha mi is helyet szeretnénk követelni magunknak az egyre gyorsuló IT világban, akkor nekünk is szükséges, hogy megfelelő webhellyel rendelkezzünk.

Weboldalunkon keresztül nemcsak eladhatjuk, reklámozhatjuk termékeinket és szolgáltatásainkat, de az internetnek hála kiépíthetjük a bizalmas kapcsolatot vevőinkkel is, ami sokat fog számítani a jövőben. A neten láthatóvá válhatunk, és akár olyan embereket is elérhetünk, akik amúgy nem feltétlenül keresnének fel minket.

Ebben a cikkben bemutatjuk, hogyan építsetek fel egy weboldalt a kezdetektől.

1. Tervezz!

Mielőtt még bármit is csinálnál, tervezd meg, hogy mi az, amit valójában szeretnél csinálni! A legfontosabb: találd meg a célod! Mi az, amit a weboldalad által el szeretnél érni? Teljesen mindegy, hogy a célod az, hogy bevételt generálj, vagy hogy elérj egy bizonyos számú havi látogatószámot, terveidet a vállalat/vállalkozás profiljához kell igazítanod! Legyen a célod realisztikus és pontosan körülhatárolt! Bizonyosodj meg róla, hogy mérhető is, és minden egyes célodhoz tűzz ki egy határidőt!

Határozd meg acélközönséged, egy olyan csoportot, akik a Te termékeid és szolgáltatásaid iránt érdeklődhetnek! Az alábbi kategóriákat vedd figyelembe: kor és nem, érdeklődési kör és hobbi, tartózkodási hely, személyiség és hozzáállás, foglalkoztatottság és bevétel.

Válaszd ki domain neved! A Webonic honlapján ellenőrizheted, hogy az általad kiválasztott domain név szabad-e, majd pár perc alatt meg is veheted azt. A helyes domain név kiválasztásáról már egy korábbi cikkünkben írtunk.

Inspirálódj dizájn terén! Nem bűn az, ha mások dizájnja megtetszik, nyugodtan meríthetsz ötleteket bárhonnan, de azért figyelj arra, hogy elkerüld a copy-paste verziót! Nézz körül különböző honlapokon, jegyezd fel, hogy melyek azok a betűtípusok, elrendezésmódok, menü- és fejléc dizájnok, amik tetszenek! Figyelj oda az éppen aktuális trendekre is!

2. Megvalósítás – rajt!

A domain név mellett kiemelt fontosságú a tárhely kiválasztása is. A Webonic honlapján ezt is egyszerűen el tudod intézni, a The Hosting weboldalindításhoz tökéletes választás.

Ha nem szeretnél bíbelődni a weboldal-dizájn minden egyes lépésével, nyugodtan kérhetsz külső segítséget! Manapság már viszonylag könnyű olyan dizájnereket és fejlesztőket találni, akik első osztályú munkát végeznek. Mielőtt bárkit felvennél azonban, érdemes leelenőrizni korábbi munkáit, referenciáit, a költségeket, illetve, hogy a dizájner vagy fejlesztő maga azonosulni tud-e a Te bizniszeddel.

Ha viszont Te magad szeretnéd kézben tartani a weboldalad, válassz olyan programot, amivel ezt könnyen megteheted, ilyen például a WordPress. Törekedj a jó minőségű, nagy felbontású képek használatára, legyen letisztult stílusú, könnyen olvasható a weboldal, válassz olyan stílust és színeket, amik a legjobban tükrözik a vállalkozásod imidzsét!

3. Tartalom, tartalom, tartalom!

A legfontosabb elem a mixben. Bár az első benyomás (vagyis a dizájn) is kulcsfontosságú, a tartalom viszi a pálmát mégis. Írj egyedi dolgokról, saját tapasztalataidról, mutasd be termékpalettádat, szolgáltatásaidat, ossz meg érdekes sztorikat! A tartalmakat saját kezűleg és elkészítheted, de alkalmazhatsz vendégírókat, hivatásos írókat is, ha minőségi content-re vágysz.

A négy alapvető oldal, aminek minden weboldalon meg kell jelennie: Kezdőlap, Rólunk, Termékek/Szolgáltatások, Kapcsolat. Ezeknek a lapoknak a tartalma a lehető legjobban kell, hogy felépítve legyen, hiszen a legtöbb látogató szinte biztos, hogy valamelyik el kíván időzni egy kicsit.

Miután megírtad a legfontosabb tartalmakat és a dizájn is kész, publikáld őket, hogy elérjenek a nagyközönséghez!

4. Adj el!

Az online kereskedelem remek lehetőséget nyújt, hogy újabb és újabb vevőket csábítsunk magunkhoz. Ha már van egy fizikai üzletünk, akkor kiterjeszthetjük a bizniszt és így több potenciális vevőhöz juttathatjuk el termékeinket, szolgáltatásainkat. Ha pedig ecommerce-ben gondolkodunk, nincs is jobb módja, hogy a világ minden táján élő emberekhez eljussunk és több bevételt generáljunk, nem beszélve arról, hogy jelentős összegeket meg is takaríthatunk (tehát a profit nagyobb lesz J)

De hogyan is adjuk el a termékeket? Az első és legfontosabb: a megjelenés. Ami nincs fent az interneten, az a felhasználók szemében nem is létezik. Minőségi képekkel alátámaszthatjuk a termékleírást, törekedjünk a legoptimálisabb képek használatára! A leírásnál a kulcs a stílus és a szóhasználat. Minden esetben a vállalat imidzsét kell tükröznie a tartalomnak, figyelnünk kell, hogy konzisztens legyen minden: ha magázó formában írunk, akkor mindig magázó formában írjunk!

Mindegy, hogy mit adunk el weboldalunkon keresztül, az Általános Szerződési Feltételeket ne felejtsük ki a pakkból, hiszen ez fog védelmet jelenteni mind a vevő, mind az eladó számára! Ebben kell kitérni a speciálisan felmerülő költségekre, házhozszállítási költségekre és irányelvekre, visszatérítésekre, szerzői jogokra, lemondási feltételekre, illetve egyéb GDPR-rel kapcsolatos információkra.

5. Legyél látható!

SEO – Kevesen vannak az ecommerce-szel foglalkozók és a weboldal üzemeltők körében, akik még nem hallottak róla. Ahhoz, hogy el tudjuk adni, amit el szeretnénk adni, láthatóvá kell válnunk. A SEO pedig segíthet abban, hogy a keresőmotorokon keresztül (pl. Google) minél többen megtaláljanak minket azáltal, hogy a rengeted keresési eredmény között előkelőbb helyre pályázunk.

Az alapelemek a következők: tartalom, kulcsszavak, linkek, képoptimalizálás, meta tag-ek, webhely navigáció és oldaltérkép.

A weboldalon megjelenő tartalomnak SEO-barátnak kell lennie, erről egy korábbi cikkünkben írtunk. A kulcsszavak kiválasztása nem kell, hogy a legnehezebb feladat legyen. Gondolkozz úgy, mint egy felhasználó, aki meg szeretne találni Téged az internet világában! Használd a kulcsszavaidat természetesen, ne csikarj ki plussz kulcsszavakat csak azért, hogy minél több helyen megjelenj – úgysem fognak többen kattintani, ha irreleváns helyeken is feltűnsz!

Használj linkeket, amelyek saját weboldaladra kalauzolnak, vagy esetleg külső webhelyeket is megjelölhetsz, ha szükségesnek tartod. Képeidet optimalizáld a keresőkre, bizonyosodj meg róla, hogy a képcím tartalmazza a kulcsszavakat, és korrelál a weboldal egészével.

A meta tag-ek azt a célt szolgálják, hogy felkeltsék a felhasználók figyelmét, ezért is szükséges gondosan megválogatni azt a 150 karaktert. Tartalmaznia kell a fő kulcsszót, és egy rövid szöveget, amivel a user-eket arra invitáljuk, hogy látogassák meg weboldalunkat.

Leave a Comment

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..