Melyik éri meg jobban: a Facebook vagy egyéb platformok?


  • Share on Google+

A Facebook boom több, mint 10 éve történközt már. Azóta számos közösségi háló látta meg a napvilágot, és gyökeret verni a Facebookon is egyre nehezebb. A Crazy Sexy Fun Traveler bloggerének, Alex Kováčová-nak sikerült nagy Facebook közösséget létrehoznia maga körül. Az ő tippjeiről olvashattok ebben a cikkünkben.

Nagyra nőhetünk a Facebookon természetes úton is, vagy költenünk kell hirdetésekre?

Az igazat megvallva, ma már valószínűleg csak reklámmal érhetünk el eredményt. A Facebook arra törekszik, hogy fizessünk a jó elérésért. Organikus megjelenéssel eljutni a felhasználókhoz csaknem reménytelen.

Én csak párszor fizettem hirdetésért Facebookon. Biztosan kevesebbszer, mint 15-ször az elmúlt 8 év alatt. És csak párszáz forintot, hatszázat vagy kilencszázat. Leginkább a fotóimat, videóimat és azokat a cikkeket népszerűsítettem, amelyeket minél több embernek szerettem volna megmutatni. Sosem fizettem közvetlenül a követőkért.

Facebookra vagy más platformokra szánjunk több időt?

Az elmúlt évben a Facebook meglehetősen sok csalódást okozott nekem, ezért inkább az Instagramra összpontosítok. Azonban még mindig Facebookról érkezik a legtöbb olvasó a blogomra annak ellenére, hogy az Instagramon sokkal több lájkot kapok, és az elérés is sokkal jobb. A Pinterest is nagyszerű eszköz bizonyos dolgokra, de engem személy szerint nem fogott meg. Most a YouTube-ot és az Instagramot választanám. Bár a blog tartalma is jelentősen befolyásolja, hogy mikor melyik platform válik be.

Szerinted hogy néz ki egy ideális Facebook terv?

Ki kell próbálni, hogy a hét melyik napján, ill. a nap melyik órájában van a cikkeknek a legnagyobb elérése. Természetesen, ez függ a témától és a követőktől is. Nem lehet általánosítani. És abszolút nem hasonlítható össze a nemzetközi FB oldalam a lokális oldalakkal. Ami nekem működik, nem kell, hogy másoknak is beválljon, és fordítva. Mi lenne az ideális? Pár hetet rá kell szánni, tesztelni kell, hogy mikor mi működik, majd aszerint kell megosztani a posztokat. Például az olyan posztokat, amellyel eladni szeretnél, vagy ha azt szeretnéd, hogy a “cikk elolvasása” gombra kattintsanak, az ebéd utáni vagy az esti órákban célszerű publikálni. Ekkor van az embereknek idejük és lehetőségük több időt tölteni a monitor előtt zavartalanul.

Mit szeretnek az emberek a Facebookon és mit nem?

Nekem az a tapasztalatom, hogy a videókat gyakrabban megosztják, mint a képeket. Mottóval ellátott fényképek is működhetnek. Vicces felirat vagy egy felhívás, esetleg egy smiley is sikert arathat. Számomra elfogadhatatlan nyilvánosan negatív véleményt alkotni másokról, ám hazánkban a negatív kritika, sajnos, még mindig normális, így az is működhet további követőket s még több reakciót eredményezve.

Mivel számoljanak azok, akik a Facebookon tervezik a növekedést?

Nézzék meg, mi működik a versenytársak esetében. Inspirálódjanak, de találják meg a saját, egyedülálló útjukat, a hangot, amivel kitűnnek a tömegből. Kommentelhetnek hasonló tematikájú FB oldalakat, hátha az ottani követők felfigyelnek rájuk, és követni kezdik őket is. Osszanak meg tanulságos tartalmat, ami valamilyen módon segít a követőiknek. Adjanak nekik okot arra, hogy kövessék őket. Adjanak tanácsot, segítsenek, válaszoljanak a kommentekre és az üzenetekre.

Leave a Comment

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..