Webonic ügyfelek – Interjú a Cluster Media csapatával (1. rész)


  • Share on Google+

Olvassátok el a Webonic egyik ügyfelével, a Cluster Media csapatával készült interjúnkat!

Mikor indult a Cluster Media?

Igazából, bár klisének fog hangzani, de tényleg egy garázsból indultunk 3 évvel ezelőtt, 2015 decemberében. Ekkor még mindannyiunk más területen tevékenykedett.

Honnan jött a név?

Nem a fejfájásból! Van egy ilyen típusú fejfájás, de mi ezt csak a cégalapítás után tudtuk meg. A szónak azt az értelmét használjuk, hogy megpróbáljuk összekötni a különböző területen dolgozó embereket, hogy közösen találjanak kreatív megoldást a problémákra. Nagyon sok embert és céget ismerünk, és nagyon sokféle ötlet és projekt jön szembe velünk. Mi abban találtuk meg az erőt, hogy az egyes embereket megismertessük egymással és egy együttműködést próbáljunk kialakítani. A “cluster” szó tulajdonképpen a hálózatosan összefüggő és egymásba kapcsolódó rendszert jelenti.

Mióta dolgoztok együtt?

A kezdetektől, már 3-4 éve együtt is dolgozunk. Az első fél évben igazából még csak tanultuk a szakmát és a saját anyagainkon dolgoztunk főleg.

Meséljetek egy kicsit a csapatról!

Attila: Kereskedelemben tevékenykedtem, előtte pedig Angliában volt egy vállalkozásom. Most pedig én vagyok az, aki az adminisztratív dolgokkal, partnerkapcsolatokkal foglalkozom a Cluster Media-nál.

Bence: Zeneszerzőként dolgoztam közel 10 éven keresztül, úgyhogy a média gyártásból jött a rengeteg olyan tapasztalat, ami a határidőket és a munkafolyamatokat illeti. Tulajdonképpen baráti beszélgetések során jutottunk el a közös projekt gondolatáig.

Sándor: Jelenleg a grafikus vagyok a Cluster Media-nál. Korábban volt pár próbálkozásom, különböző munkahelyeket megjártam. Mindegyik hasonlóképpen végződött, mindig színesebb kihívásokra vágytam. Tulajdonképpen egy nyomdánál kezdtem először dolgozni, ahol sorozatszerűen gyártottuk a grafikákat.

Tamás: Webes fejlesztőként és rendszergazdaként dolgoztam/dolgozom a Lenergy Magyarország Kft.-nél, valamint a Varázslatos Magyarország fotópályázat működéséért vagyok felelős. Most már innen, a Cluster Media csapatából intézem mindhárom említett cég ügyeit, valamint informatikai dolgait.

A csapat jelenlegi szemléletmódját pedig így jellemeznénk: Nagyon sok erőt és energiát fordítunk egy-egy megrendelésre. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy mindig személyesen elmegyünk az egyes cégekhez, és folyamatosan együtt dolgozunk velük. Meetingeket tartunk az ott illetékes marketinges és sales-es munkatársakkal, és közösen próbáljuk kitalálni, hogy a cégnek mi a legfontosabb mondanivalója, amit kommunikálni szeretnének.

Az általunk működtetett közel 80 db weboldal elkészítése során hamar felismertük, hogy ha mi nem teszünk többletmunkát a folyamatokba, akkor nem fogunk elérni semmit. Mi írjuk a szövegeket is, a tartalomfejlesztés tulajdonképpen az elmúlt egy évben került bele a repertoárunkba. Ma már egy teljesen más ügyfélkörrel dolgozunk együtt, mint akikkel annak idején elkezdtük. Szerencsére nagy az igény erre a teljeskörű szolgáltatásra, hiszen manapság az illetékeseknek egyre kevesebb idejük van arra, hogy a megjelenések tartalmát kezelni tudják.

Milyen ügyfelekkel dolgoztok jelenleg együtt?

Azt vettük észre, hogy a középvállalati szektorban tudjuk a tudásunkat leginkább kamatoztatni. Legerősebb ügyfeleink között egy energetikai és klímatechnikai cég, több ipari és gyártó cég, szépségápolási termékeket gyártó vállalat is szerepel. Ezek a munkák legnagyobb részben arculat fejlesztéssel kapcsolatosak; egy esetben egy egész cégcsoport teljes arculatát frissítjük, máshol a dolgozóknak szóló munkáltatói arculat tartalmi és vizuális megjelenésén dolgozunk.

Az eddigi szembejövő munkákra szerencsére mindig sikerült megoldást találnunk, akár utánajárással, akár megfelelő külsős partner segítségével. A kihívásokat nagyon szeretjük, eddig nem kellett egy ügyfelet sem visszautasítanunk.

Melyik projektre vagytok a legbüszkébbek?

Ez mindenképpen a Máté Bencével való megismerkedésünk. (erről később bővebben – a szerk.)

Mi tetszik legjobban a munkátokban?

A legjobban azt élveztük, hogy egy kis garázsból elindulva sikerült eljutnunk egy budapesti irodaházba és közösen felépíteni egy sikeres céget. Tehát magát a küzdelmet élvezzük a leginkább.

Szoktatok az irodán kívül is közös programokat szervezni?

Most lesz pont egy csapatépítőnk, de eddig a sok megrendelés miatt csak sör melletti beszélgetésekre volt időnk. De a pihenés tervbe van véve, az lesz a következő lépésünk. 🙂

Hogy zajlik az élet az irodában? Vannak bevett szokások? Hogyan oldjátok a hangulatot?

A hangulattal alapból nincs probléma, sosem volt. Gyakorlatilag 8.30-ig legkésőbb megérkezik mindenki, a viccelődés már akkor elkezdődik. Nagyon nagy koncentrációt igénylő feladatokon dolgozunk a nap legnagyobb részében, ezt folyamatosan igyekszünk ellensúlyozni zenével, humorral. A Spotify-on több saját válogatásunk is van, a csapat egy része a minimal chill zenéket, másik része az instrumentális, pörgősebb albumokat kedveli, de néha megszólal akár egy kis jazz is.

https://itunes.apple.com/hu/album/the-burning-spider/1205996816
https://itunes.apple.com/hu/playlist/acid-jazz-essentials/pl.d08fd25ecbf44c67bfc8d838abfdead8

Ügyfélszerző tárgyalások

Igyekszünk a tárgyalásokat úgy beosztani, hogy csak kevés jusson egy hétre. Azt észrevettük, hogy amikor sok potenciális céget elkezdtünk meginvitálni, és egymásnak adták a kilincset, olyan zűrzavar volt, hogy senki sem tudott kellően a munkára koncentrálni. Most eljutottunk oda, hogy már nem kell külön megkeresnünk a cégeket, hanem heti 2-3-szor betérnek hozzánk, hogy arculati termékekre lenne szükségük, és ebből jönnek a tárgyalások, majd ügyfelek.

Csapaton belüli meeting

Csapaton belül minden hétfőn tartunk meetinget, átbeszéljük, hogy milyen futó munkák vannak, kinek milyen segítségre van szüksége. Ha egy nagyobb hangvételű projekttel foglalkozunk, akkor azonban van, hogy napközben akár 2-3 meetinget is tartunk. Igazából a siker kulcsa a folyamatos kommunikáció. Nagyon figyelünk arra, hogy mindenki elérhető legyen, és ezt ugyanúgy az ügyfelek felé is közvetítjük. Ha valamilyen ügyfélkérés van, akkor azt igyekszünk azonnal megoldani, az emailek néhány óránál hosszabb ideig nem szoktak állni, még akkor sem, ha nagyon elfoglaltak vagyunk.

Kommunikáció

Kommunikációhoz Skype-ot, Discord-ot, Facebook Messenger-t használunk csapaton belül, az ügyfelekkel kizárólag emailben és telefonon kommunikálunk, illetve van egy-két olyan ügyfelünk akivel Skype-on is szoktunk beszélni. Az elején nagy kihívást jelentett a kommunikáció, ugyanis annyi részletet kellett egyeztetni az ügyfelekkel, hogy órákig tartott, míg mindent átbeszéltünk. Mostanra már szerencsére rutinná vált ez a feladat, amivel sok időt megspórolhatunk.

Jelenleg arculatváltáson mentek át. Megosztotok velünk néhány kulisszatitkot az új arculatból?

Egy nagyon erősen szakmai szövegű oldallal készülünk a nagyközönségnek. Minden jól csengő marketinges blabla helyett releváns szakmai tartalmat fogunk megosztani, amelyben részletezzük az arculatgyártás és weboldalfejlesztés fázisait. Célunk, hogy aki olvassa a weboldalunkat, az pontosan tudja, hogy ha megrendeli tőlünk a szolgáltatást, akkor milyen folyamatokon fog keresztülmenni, mire számíthat.

A változtatások a szolgáltatásokat fogják érinteni, hiszen kibővítjük az arculatfejlesztési szolgáltatásainkat televíziós és rádiós reklámok és kültéri hirdetések megjelenítésével. A célunk az, hogy minden, ami média hozzánk kapcsolódjon (CLUSTER), hogy ne kelljen az ügyfélnek 20 különböző emberrel beszélnie, ha megvan, hogy mit szeretne.

Folyamatosan próbáljuk követni a külföldi szakanyagokat. Az általunk kiadott munkák is a külföldi trendeket követik, hogy ne legyenek elavultak rövid időn belül. Figyelünk arra, hogy milyen dizájn trendek fognak megvalósulni, és mi ezt próbáljuk Magyarországon a megfelelő időben népszerűsíteni. Emögött nagyon erős know-how van, hiszen a szerkezeti megoldásaink sokféle területen bevált felhasználói élményt célzó kutatások alapján készülnek.

Mivel vezetitek le a feszültséget egy nehéz nap után?

Nincs konkrét megoldásunk rá. Legtöbb esetben nyugodtan és jókedvűen távozunk. De persze vannak olyan napok, amikor az utolsó utáni pillanatban érkezik egy probléma, akkor inkább ott maradunk az irodában, hogy azzal a néhány plusz órával segíthessünk az ügyfeleknek.

Korábban egy teljesen munkaidőn kívüli rendszerben kezdtünk, akkor nehéz volt elválasztani a munkát és a pihenést. De most azzal, hogy van egy irodánk és egy cégünk, és be tudjuk szorítani a feladatokat egy időkeretbe, ezáltal egy sokkal nyugodtabb életvitelt tudunk magunknak kialakítani.

Hogyan tartjátok fenn a kreativitást és motivációt?

Minél több időt tesz bele az ember egy kreatív típusú munkába, úgy alakul a kreatív munka inkább egy tudományosabb, kézzelfoghatóbb feladattá. Minél több rendszert találunk ki magunknak, annál könnyebben és stresszmentesebben tudunk dolgozni.

Folyt. köv.

Leave a Comment

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..