1. Home
  2. The Hosting
  3. Spammel telített e-mail fiók
  1. Home
  2. E-mail
  3. Spammel telített e-mail fiók

Spammel telített e-mail fiók

Ha az e-mail fiókjába való bejelentkezés után rémülettel látja, hogy a fogadott e-mailek között sikertelen kézbesítési üzenetek (undeliverable) és más hasonló postmaster jelentések, vagy mailer-daemon üzenetek találhatók, akkor ez az útmutató a megoldás.

Ez az állapot abban az esetben lép fel, ha a támadó vagy egy rosszindulatú szkript kiválasztotta a domainjét, melyen keresztül nem kívánt levelekkel próbálja megtelíteni az Ön e-mail fiókját, esetleg az Ön nevében küld ilyen leveleket.

Mit tehetünk ilyen esetben?

1. Elsősorban ellenőrizze a WebAdmin felület (admin.webonic.hu) Email menüpontja alatt a Domainkosár állapotát. Ha a domainkosár bekapcsolt állapotban van, akkor a nem létező e-mail címekre (pl. asdf@azendomainem.tld vagy fghba@ azendomainem.hu) küldött levelek a domainkosár által a jelenleg használatos e-mail fiókba kézbesítettek. Sajnos, ilyenkor a domainkosár inkább káros, és előnyös azt kikapcsolni.

  1. A második fontos lépés az SPF szabályok szigorítása a domain DNS TXT bejegyzéseiben. Ezen belül létfontosságú a ”-”, tehát az említett bejegyzésekben a már meglévő két bejegyzést módosítjuk. A meglévő bejegyzéseket:

v=spf1 a mx include:_spf.webonic.hu ?all

 spf2.0/pra a mx include:_sid.webonic.hu ?all

írjuk át a következőre:

v=spf1 a mx include:_spf.webonic.hu -all

 spf2.0/pra a mx include:_sid.webonic.hu –all

Ez a beállítás megakadályozza az olyan e-mail címekről való levélküldést, amelyek valójában nem léteznek a levelezőszerver MX bejegyzéseiben.

  1. Abban az esetben, ha a fent említett lehetőségek sem segítenek a nem kívánt levelek megszüntetésében, a domain kezelésén belül szűrőket állíthat be. A szűrők beállításánál olyan szavakat kell megadni, amelyek a spam levelekben gyakran ismétlődnek (pl. undeliverable message returned to sender) és ezek alapján beállítani a levelek törlését.
  2. Az E-mailek -> Beállítások részénél kapcsolja be a feladó RBL feketelistás, illetve az SPF rekord ellenőrzését. Előfordulhat, hogy azért nem kap meg egy üzenetet, mert a küldő szervere feketelistára került, vagy annak inkorrekt SPF rekordja van megadva. Ilyen esetben javasoljuk ezeket kikapcsolni és helyette egyedi szűrőket felvenni.

Updated on 25. június 2019

Hasznos volt ez a cikk?

Related Articles

Szüksége van segítségre?
Nem talált választ a kérdésére? Vegye fel a kapcsolat ügyfélszolgálatunkkal.
Kapcsolat felvétele